تور مریخ با کمک فناوری هولولنز مایکروسافت در مرکز فضای کندی ناسا (+تصاویر)

خبرها حاکی از آن است که مجتمع بازدیدی مرکز فضایی «کندی» فرصتی را برای علاقه‌مندان به فضا فراهم کرده است تا با فناوری واقعیت مجازی بتوانند راه رفتن روی سیاره مریخ را تجربه کنند. این برنامه نرم‌افزاری براساس ابزار علمی OnSight راه‌اندازی شده است که نتیجه همکاری میان مایکروسافت و آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناساست.

تاریخ ویرایش: 2 مهر ماه 1395

خبرها حاکی از آن است که مجتمع بازدیدی مرکز فضایی «کندی» فرصتی را برای علاقه‌مندان به فضا فراهم کرده است تا با فناوری واقعیت مجازی بتوانند راه رفتن روی سیاره مریخ را تجربه کنند.

به گزارش آنا به نقل از گیزمگ، بازدید از سیاره مریخ با توجه به مسافت 55 میلیون کیلومتری بسیار شگفت‌انگیز خواهد بود. خبرها حاکی از آن است که تا ابتدای ژانویه، مجتمع بازدیدی مرکز فضایی «کندی» بازدید از مریخ را در قالب واقعیت افزوده تجربه خواهد کرد. این کار با فناوری هولولنز (HoloLens) مایکروسافت امکان‌پذیر می‌شود که مهمانان خود را از طریق فضای مجازی و برنامه «مقصد: مریخ» در موقعیت‌های مختلفی از سیاره مریخ به گردش می‌برد.

تور مریخ با هولولنز (+تصاویر)

تور مریخ با هولولنز (+تصاویر)

این برنامه نرم‌افزاری براساس ابزار علمی OnSight راه‌اندازی شده است که نتیجه همکاری میان مایکروسافت و آزمایشگاه پیش‌رانش جت ناساست. نرم‌افزار OnSight اولین بار در ژانویه 2015 به عنوان روشی معرفی شد که دانشمندان از طریق آن بتوانند مریخ را در قالب یک فضای سه‌بعدی و به واسطه هدست واقعیت‌ افزوده مایکروسافت به نام «هولو لنز» مشاهده کنند.

پیش از این، نرم‌افزار OnSight به عنوان پایه نرم‌افزار واقعیت مجازی مریخ 2030 برای هدست مقوایی گوگل، واقعیت مجازی Gear سامسونگ و «اوکیولس ریفت» (Oculus Rift) مورد استفاده قرار می‌گرفت.

برنامه «مقصد: مریخ» هم مانند پروژه‌های ابتدایی OnSight‌، چشم‌اندازها و مناظر خود را از داده‌ها و تصاویر فرستاده شده از فضاپیمای کنجکاوی خلق کرده و آنها را در موقعیت‌های واقعی قرار داده است.

تور مریخ با هولولنز (+تصاویر)

تور مریخ با هولولنز (+تصاویر)

بازدیدکنندگان مجازی که به بازدید از سیاره سرخ می‌روند توسط هولوگرام «باز آلدرین»، دومین فردی که پا روی کره ماه گذاشت و «اریسا هاینز»، هدایت‌گر کاوشگر کنجکاوی، به مناطق مهم هدایت می‌شوند و از اکتشافات بازدید می‌کنند.

فرصت نزدیک شدن به مریخ و راه رفتن روی سطح آن تجربه هیجان‌انگیزی است که جای دیگری نمی‌توان آن را تجربه کرد. از این طریق، بازدیدکنندگان می‌توانند دیدی واقعی نسبت به تمام فعالیت‌های ناسا در سیاره مریخ داشته باشند.

افتتاح برنامه «مقصد: مریخ» از این هفته انجام می‌شود و تا اول ژانویه 2017 ادامه خواهد داشت. هزینه ورودی به فضای مجتمع بازدیدی مرکز فضایی «کندی» حدود 50 دلار است.

مترجم: ندا اظهری/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید