رونمایی ناسا از روبات حفاری مریخ «راسور»

ناسا اخیرا ویدئویی را منتشر کرده که در آن از نمونه اولیه رباتی رونمایی شده است که  RASSOR نام دارد. قرار است این مریخ‌‌نوردها پیش از سفر انسان به مریخ به این سیاره سرخ سفر کنند تا سطح آن را برای زندگی انسان‌ها آماده کنند.

تاریخ ویرایش: 15 مهر ماه 1395

ناسا اخیرا ویدئویی را منتشر کرده که در آن از نمونه اولیه رباتی رونمایی شده است که  RASSOR نام دارد.

به گزارش آنا به نقل از Engadget، «راسور» چهار چرخ اصلی دارد و دو بازو که متحرک هستند و گاهی شبیه به بازو بالای ربات قرار می‌گیرند و گاهی هم در مکان‌های سخت‌گذر همانند چرخ‌های دیگر ربات را برای حرکت کمک می‌کنند.

رونمایی ناسا از روبات حفاری مریخ «راسور»

این ربات برای انجام اکتشافات خود به استفاده از وزن دستگاه به عنوان ابزاری برای وارد آوردن نیروی واکنشی در محیط‌هایی با جاذبه نزدیک به صفر نیازی ندارد. در نتیجه، انجام عملیات کاوش و شناسایی در سایر سیاره‌های ناشناخته آسان‌تر خواهد بود چراکه دستگاه می‌تواند بدون نیاز به میزان زیادی از نیروی کششی، در جای خود ثابت بماند و حفاری‌های لازم را روی سطح مریخ انجام دهد.

این ربات به دلیل طراحی خوبی که دارد هیچ وقت از حالت تعادل خارج نمی‌شود و به راحتی و در هر شرایطی می‌تواند کارش را انجام دهد. در واقع دانشمندان در طراحی راسور سعی کرده‌اند تمامی مشکلات مریخ‌نوردهای پیشین را برطرف کنند.

رونمایی ناسا از روبات حفاری مریخ «راسور»

قرار است این مریخ‌‌نوردها پیش از سفر انسان به مریخ به این سیاره سرخ سفر کنند تا سطح آن را برای زندگی انسان‌ها آماده کنند.

شاید بعضی‌ها این سوال برایشان پیش بیاید پس با ورود این مریخ‌نورد حفاری، تکلیف مریخ‌نورد کنجکاوی چه خواهد شد؟ دانشمندان ناسا می‌گویند که این مریخ‌نورد باسابقه نیز خود را برای ماموریت‌ تازه‌ای در بخش‌های جدیدی از مریخ آماده می‌کند. کنجکاوی قرار است این بار از مناطقی غنی از اکسید آهن و مناطق صخره‌ای عبور کند و نشانه‌های وجود آب را در این بخش‌ها جست‌وجو کند.

رونمایی ناسا از روبات حفاری مریخ «راسور»

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید