فضاپیمای سرنشین‌دار چینی به فضا پرتاب می‌شود

وو پینگ، معاون مدیر دفتر مهندسی فضایی سرنشین‌دار چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز راه‌اندازی ماهواره جیوچوان اعلام کرد که این فضاپیما دو فضانورد مرد به نام‌های جینگ هایپنگ و چن دونگ را به فضا خواهد برد.

تاریخ ویرایش: 25 مهر ماه 1395

مقامات کشور چین اعلام کردند که این کشور قصد دارد فردا (دوشنبه) فضاپیمای سرنشین‌دار خود با نام Shenzhou-11 را به فضا ارسال کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندین اکسپرس، وو پینگ، معاون مدیر دفتر مهندسی فضایی سرنشین دار چین، در یک کنفرانس مطبوعاتی در مرکز راه‌اندازی ماهواره جیوچوان اعلام کرد که این فضاپیما دو فضانورد مرد به نام‌های جینگ هایپنگ و چن دونگ را به فضا خواهد برد.

فضاپیمای سرنشین‌دار چینی به فضا پرتاب می‌شود

وو افزود: این ماموریت با موشک حامل Long March-2F صورت خواهد گرفت.

خبرگزاری شین‌هوا اعلام کرد که این فضاپیما ظرف دو روز به آزمایشگاه فضایی در حال چرخش Tiangong-2  رسیده و فضانوردان به مدت 30 روز در این آزمایشگاه فضایی خواهند ماند.

فضاپیمای سرنشین‌دار چینی به فضا پرتاب می‌شود

فضاپیمای سرنشین‌دار چینی به فضا پرتاب می‌شود

پس از گذشت 30 روز فضاپیمای Shenzhou-11 از آزمایشگاه فضایی Tiangong-2 جدا شده و ظرف 1 روز به زمین بازخواهد گشت.

هدف از انجام این ماموریت حمل و نقل پرسنل و مواد مختلف بین زمین و آزمایشگاه مداری  Tiangong-2و بررسی نحوه سفر، اقامت و بازگشت از این آزمایشگاه است.

در طول این ماموریت، این فضاپیما مجموعه‌ای را با Tiangong-2 تشکیل خواهد داد که این مجموعه قابلیت حمایت از جان فضانوردان، کار و سلامت، و توانایی آنها برای انجام ماموریت را خواهد داشت.

اهداف دیگر شامل انجام آزمایش‌های پزشکی هوافضا، آزمایش‌های علمی فضایی، همراه با فعالیت‌های عامه پسند علمی خواهد بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید