رئیس مرکز ملی فضایی ایران: افزایش امنیت و اقتصاد، هدف توسعه‌ی کاربری‌های فضایی

منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی ایران در خصوص اهداف مرکز ملی فضایی بیان کرد: هدف ما در راستاری توسعه کاربرهای فضایی، ایجاد امنیت و اقتصاد است و با توجه به اینکه محدودیت بودجه و منابع داریم سعی کرده ایم نگاهی کاملا کاربردی به این موضوع داشته باشیم.

تاریخ ویرایش: 12 آذر ماه 1395

به گزارش معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی رییس مرکز ملی فضایی ایران در خصوص اهداف مرکز ملی فضایی بیان کرد: هدف ما در راستاری توسعه کاربرهای فضایی، ایجاد امنیت و اقتصاد است و با توجه به اینکه محدودیت بودجه و منابع داریم سعی کرده ایم نگاهی کاملا کاربردی به این موضوع داشته باشیم.

وی افزود: ما به دنبال قطب هایی هستیم که نیازهای مشخص شده را به آن قطب مربوط متصل کنیم، این قطب ها می‌توانند از چند دانشگاه تشکیل شده باشند تا بتوانیم در زمینه آن نیاز، جواب مشخصی از قطب مربوطه بگیریم.

به گفته منطقی، قصد مرکز ملی فضایی ایران این است که مشکلات کشور در دو زمینه امنیت و اقتصاد حل شود که در این راستا مکانیزم هایی را معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اختیار ما قرار می دهد مانند استفاده از ارتباطات علمی، شرکت‌های دانش‌بنیان و غیره.

رییس مرکز ملی فضایی ایران با اشاره به شرکت های دانش‌بنیان، گفت: برای پیاده سازی اهداف کلان می‌توانیم از این شرکتها استفاده کنیم تا اطلاعات علمی ما را به نیازهای مصرف کنندگان تبدیل کنند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید