آخرین وضعیت ساخت موتور هواپیمای ۱۵۰ نفره/کمبود اعتبار مانع اجرا

براساس تقسیم فعالیت و وظایفی که بین این سازمان با دانشگاهها و مراکز پژوهشی براساس اعتبارات شورای عتف صورت گرفته مقرر شد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر مجری محوری در بخش هواپیما، دانشگاه صنعتی اصفهان مجری همکار در بخش اویونیک و دانشگاه علم و صنعت ایران ساخت موتور هواپیما را برعهده گیرند.

تاریخ ویرایش: 12 آذر ماه 1395

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: روند ساخت موتور هواپیمای جت مسافربری ۱۵۰ نفره به دلیل عدم تخصیص اعتبار مالی، کند شده است.

به گزارش مهر، «طرح توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمایی جت مسافربری ۱۵۰ نفره» به عنوان یکی از طرحهای کلان ملی از دولت قبل تعریف شده و سازمان صنایع هوایی ایران بهره برداری از آن را برعهده گرفته است. براساس تقسیم فعالیت و وظایفی که بین این سازمان با دانشگاهها و مراکز پژوهشی براساس اعتبارات شورای عتف صورت گرفته مقرر شد، دانشگاه صنعتی امیرکبیر مجری محوری در بخش هواپیما، دانشگاه صنعتی اصفهان مجری همکار در بخش اویونیک و دانشگاه علم و صنعت ایران ساخت موتور هواپیما را برعهده گیرند.

محمدعلی برخورداری در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه روند انجام برخی پروژه های تحقیقاتی در این دانشگاه به دلیل کمبود اعتبار، کند شده است، در مورد مشارکت دانشگاه علم و صنعت در طرح هواپیمای ملی گفت: در این طرح کلان ملی، چند پژوهشگاه و دانشگاه همکاری دارند و ساخت موتور هواپیمای ملی مسافربری ۱۵۰ نفره با دانشگاه علم و صنعت است.

وی با بیان اینکه این طرح در دستور کار دانشگاه قرار دارد و هم اکنون نیز عملیات مدنظر روی آن در حال انجام است، افزود: روند عملیاتی شدن این طرح ملی به دلیل کمبود اعتبار، کند شده است.

برخورداری با تاکید براینکه ساخت موتور هواپیمای ملی، معطل تخصیص اعتبار به دانشگاه است، اضافه کرد: این پروژه، برای ساخت هواپیمای جت مسافربری ۱۵۰ نفره تعریف شده و باوجودی که هر بخشی از آن به یک دانشگاه و پژوهشگاه سپرده شده اما متاسفانه اعتبار مالی مورد تقاضا برای آن تخصیص نیافته و روند اجرای آن به کندی پیش می رود.

به گزارش مهر، فاز نخست اجرای طرح کلان ملی «توسعه فناوری های کلیدی طراحی و ساخت موتور توربوفن IR۵۹-MT-۱A» اردیبهشت سال ۹۴ از سوی دبیرخانه طرحهای کلان ملی دانشگاه علم وصنعت ایران، به سازمان صنایع هوایی تحویل داده شده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید