راديو در هليكوپتر

نویسنده: علي اكبر اخگري
ناشر: مولف
تعداد صفحات: 161 صفحه

تاریخ ویرایش: 10 اردیبهشت ماه 1398

كتابي رحلي با جلد گالينگور. مباحث این کتاب شامل: ارتباط راديويي، دستگاههاي ارتباطاتي، روشهاي ارتباط راديويي،‌ موج ها، آنتن ها،‌ كابل ها،‌ به اضافه ضمائم مفيد می‌باشد.

معرفی

برای یک پرواز وجود ارتباطات امری ضروری و اجتناب ناپذیر می باشد و از ابتدای ابداع وسایل هوایی این ضرورت احساس گشت که باید نوعی ارتباط بین خلبان و ایستگاه های زمینی برقرار باشد تا بتوان وضعیتهای مختلف و حساس و یا خطرات را به خلبان اطلاع و یا از خلبان دریافت کرد تا در این راستا یک پرواز امن و مطمئن انجام گیرد . کتاب رادیو مکالمات به این مبحث می پردازد و ا فرد را با مقوله رادیو و ارتباطات بطور کامل آشنا می کند. دانستن این مبحث برای هوانوردان و خلبانان دارای ضروریت و اهمیت ویژه ای می باشد.

راديو در هليكوپتر، علی اکبر اخگری

امروزه با پيشرفت علم به خصوص در مبحث مخابرات و ارتباطات دستگاهها و امكانات پيشرفته و گوناگوني ابداع گشته تا بتوان از طريق سريع ترين روش ممكن پيامها را دريافت و يا مخابره كرد. در وسايل پروازي امروز دستگاهها و راديوهاي زيادي در وسايل پرنده به كار گرفته اند تا بتوانند پروازي امن وايمن را به وجود آورند.روي هر وسيله پرنده آنتن هاي مختلفي به كار گرفته شده تا بتوانند به روشي بسيار خوب و سريع امواج را ارسال و يا دريافت نمايند.

از لحظه شروع يك پرواز تا لحظه فرود يك وسيله پرنده همواره يك ارتباط راديويي وجود دارد تا بتوان از شرايط پروازي آن وسيله آگاه بوده و در اين راستا نيز قوانيني وضع و به كار گرفته شده است. امروزه ايستگاههاي ارتباطاتي كه در فرودگاهها و مراكز پروازي نصب گشته موجب مي گردند تا وسايل پرنده بتوانند با اين ايستگاهها مرتبط شده و تقاضاي خود را در هر لحظه از شرايط مخابره نمايند.

راديو مكالمات خود يك تخصص و آموزش مي باشد كه جزء ضروريات يادگيري براي يك هوانورد و خلبان مي باشد. يك وسيله پروازي امروزي بدون سيستم راديو و ارتباطات نمي تواند پرواز موفقي داشته باشد.

لینک سایر کتاب‌های این نویسنده

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید