پروژه ارسال مرسولات پستی با پهپاد در کیش/تجاری‌سازی پروژه‌های فضایی

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به فعالیت های این پژوهشگاه در بخش فنی و مهندسی گفت: پروژه ارسال مرسوله های پستی با استفاده از پهپاد به صورت پایلوت در کیش اجرا خواهد شد. حدادپور ادامه داد: در طول 30 سال گذشته هزار پروژه افتخار آمیز در پژوهشگاه انجام شده است و سعی داریم تجاری سازی آن را انجام دهیم.

تاریخ ویرایش: 2 دی ماه 1395

رییس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به فعالیت های این پژوهشگاه در بخش فنی و مهندسی گفت: پروژه ارسال مرسوله های پستی با استفاده از پهپاد به صورت پایلوت در کیش اجرا خواهد شد.

به گزارش ایرنا، حسن حدادپور روز چهارشنبه در چهارمین جشنواره تجلیل از پژوهشگران پژوهشگاه فضایی ایران افزود: در حوزه فنی و مهندسی پنج تفاهم نامه با مجموعه پست امضا شده است که دو مورد آن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است، ارسال مرسوله پستی با پهپاد یکی از آنها است.‌

وی بیان کرد: همچنین در بخش فنی و مهندسی استفاده از اینترنت اشیاء در زمینه کشاورزی کشور به عنوان پایلوت در دشت مغان اجرا شده است و در نظر داریم این کار را در برنامه راهبردی پژوهشگاه ادامه دهیم.

حدادپور ادامه داد: در طول 30 سال گذشته هزار پروژه افتخار آمیز در پژوهشگاه انجام شده است و سعی داریم تجاری سازی آن را انجام دهیم.

حدادپور با اشاره به این که پژوهشگاه در یک سال گذشته 25 پروژه فناورانه انجام داده است، گفت: استفاده از بالن استروتسفر در بحث اینترنت در پژوهشگاه فضایی انجام شده است و در این خصوص اربعین امسال، بالن اربعین به منظور برقراری ارتباط اینترنتی زائرین کربلا راه اندازی شد.

وی بیان کرد: استفاده از بالن استروتسفر در برنامه های آتی پژوهشگاه قرار دارد و سال آینده دستاوردهای پژوهشگاه در این زمینه عملیاتی خواهد شد.

عقب افتادگی 40 روزه در اجرای پروژه ماهواره ناهید 1

حدادپور با اشاره به اینکه در اجرای پروژه ناهید 1، پژوهشگاه به وزیر ارتباطات قول داده بود که این پروژه تا پایان امسال تمام و عملیاتی شود گفت: در زمان بندی اجرای این پروژه 40 روز عقب هستیم، اما سعی شده است که این عقب افتادگی به بخش فنی پروژه ضرر نزند.

وی گفت: اجرای پروژه ماهواره ناهید 1 با نظارت سازمان فضایی در حال انجام است و تمام تست های اجرای این پروژه با تایید کارشناسان سازمان فضایی در حال انجام است.

وی اظهارکرد: با توجه به اجرای ماهواره ناهید 1 ، پژوهشگاه وقت را تلف نکرده و در حال عقد قرارداد برای اجرای پروژه ناهید 2 است؛ برنامه پژوهشگاه این است که تا انتهای سال 96، ماهواره ناهید 2 نیز عملیاتی شود .

حدادپور گفت: از برنامه های پژوهشگاه این است که پروژه انتقال مداری ماهواره ناهید 1 و ناهید 2 و ماهواره سنجشی و عملیاتی پارس 2 تهیه شود و در مدار قرار گیرند.

وی یادآور شد: با توجه به تعریف چشم انداز و برنامه پژوهشگاه فضایی ایران، پژوهشگاه به دنبال کسب جایگاه برتر در منطقه در حوزه فضا و فناوری مربوطه با توسعه دانش طراحی در این حوزه در خصوص ساخت و عملیاتی کردن ماهواره های سنجشی و عملیاتی است.

وی گفت: پرتاب ماهواره ناهید 1 تا پایان امسال و در صورت آماده نبودن مجموعه فضایی کشور در سال آینده، همچنین عملیاتی کردن بالن استروتسفر و استفاده از اینترنت اشیاء در حوزه های دیگر از برنامه های سال آینده این پژوهشگاه است.

در این مراسم از 16 پژوهشگر و پروژه برتر پژوهشگاه فضایی ایران با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تقدیر شد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید