گشایش دومین مرکز فضایی کشور در قشم/قشم یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای در کشور است

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه قشم ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، تصریح کرد: موقعیت مکانی آن در کشور نیز موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در این جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود.

تاریخ ویرایش: 21 بهمن ماه 1395

مرکز ایستگاه فضایی قشم که دومین مرکز ایستگاه فضایی کشور به شمار می‌رود با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جزیره قشم به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایسنا، ظهر امروز با حضور محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مرکز فضایی قشم مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مرکز فضایی قشم را که با هزینه 68 میلیارد ریال به منظور رصد و پایش تصاویر ماهواره‌های بومی ساخته شده و به لحاظ موقعیت مکانی از اهمیت ویژه‌ای در دریافت اطلاعات از ماهواره‌ها برخوردار است.

محمود واعظی در این سفر علاوه بر افتتاح ایستگاه فضایی جزیره، تفاهم‌نامه همکاری با سازمان منطقه آزاد قشم در زمینه تامین پهنای باند ماهواره‌ای در این جزیره، راه‌اندازی پایلوت اینترنت ماهواره ای قشم، فراهم شدن شرایط ارائه تصاویر دقیق ماهواره ای و اطلاعات پایش اراضی جزیره قشم را با مدیرعامل این سازمان امضا خواهد کرد.

جاسم جادری استاندار هرمزگان، حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار و جمعی از مسئولین در فرودگاه بین‌المللی این منطقه از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تیم همراه استقبال کردند. قرار است وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این سفر 3 پروژه با اعتباری بالغ بر 136 میلیارد ریال در حوزه زیرساخت و چندین پروژه ارتباطی با اعتباری بالغ بر 540 میلیارد ریال را در سطح استان افتتاح کند.

وزیر ارتباطات عصر امروز در شهرستان بندرخمیر حضور می‌یابد تا شماری از پروژه‌های وزارت ارتباطات را در غرب هرمزگان مورد بهره‌برداری قرار دهد.

قشم یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای در کشور است

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: موقعیت مکانی جزیره قشم در کشور موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در این جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج فارس، محسن بهرامی در حاشیه بهره برداری از دومین مرکز ایستگاه فضایی کشور در جزیره قشم اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های مرکز فضایی قشم از اولویت‌های مهم سازمان فضایی ایران بوده که امروز با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محقق می‌شود.

وی افزود: روند تکمیل و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای مرکز فضایی قشم به خوبی پیگیری شده و امروز شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

رئیس سازمان فضایی ایران با بیان اینکه قشم ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، تصریح کرد: موقعیت مکانی آن در کشور نیز موجب شده تا یکی از مراکز فضایی کشور در این جزیره مهم و استراتژیک خلیج فارس ایجاد شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: مرکز فضایی قشم به عنوان یکی از مراکز اخذ و پایش داده‌های ماهواره‌ای و ایستگاه زمینی ماهواره‌ها مجهز به زیر ساخت‌های مناسب شده است و در این زمینه باید از حمایت‌های وزیر ارتباطات قدردانی کرد.

وی با اشاره به اینکه برای ساخت و تجهیز مرکز فضایی قشم بیش از 68 میلیارد ریال هزینه شده است، اضافه کرد: با توسعه زیرساخت‌های فضایی قشم، روند اخذ و پایش اطلاعات ماهواره‌ای بهبود و توسعه می‌یابد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید