برنامه‌ی شرکت اکسیوم برای ساخت نخستین ایستگاه فضایی تجاری جهان (+تصاویر)

شرکت اکسیوم (Axiom)، سازنده ایستگاه بین‌المللی فضایی تجاری، تصمیم دارد گستره فعالیت های خود را از مدار زمین افزایش دهد. به این ترتیب این ایستگاه پذیرای فضانوردان دولتی و همین طور افرادی خواهد بود که به طور تفریحی و تجاری به فضا سفر می کنند.

تاریخ ویرایش: 22 بهمن ماه 1395

یک شرکت آمریکایی تصمیم دارد نخستین ایستگاه فضایی تجاری جهان را بسازد. نخستین ماژول تجاری آن نیز در سال ۲۰۲۰ میلادی به فضا فرستاده می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپیس، شرکت اکسیوم (Axiom)، سازنده ایستگاه بین‌المللی فضایی تجاری، تصمیم دارد گستره فعالیت های خود را از مدار زمین افزایش دهد. به این ترتیب این ایستگاه پذیرای فضانوردان دولتی و همین طور افرادی خواهد بود که به طور تفریحی و تجاری به فضا سفر می کنند.

برنامه‌ی شرکت اکسیوم برای ساخت نخستین ایستگاه فضایی تجاری جهان

ناسا نیز برنامه Axiom را تایید کرده و قرار است نخستین ماژول تجاری ‌این شرکت در ۲۰۲۰ میلادی به فضا فرستاده شود و از ۲۰۲۸-۲۰۲۴ میلادی ماژول از ISS جدا شده و عملیات ساخت ایستگاه فضایی آغاز می شود. به این ترتیب تغییر شگرفی در چشم انداز سفرهای فضایی انسان ایجاد خواهد شد.

سخنگوی این شرکت می گوید: ایجاد یک ایستگاه فضایی به ملت ها، سازمان ها و افراد کمک می کند  تا در مدار زمین کار و زندگی کنند و از فعالیت های اکتشافی در اعماق فضا پشتیبانی می کند.

برنامه‌ی شرکت اکسیوم برای ساخت نخستین ایستگاه فضایی تجاری جهان

او در ادامه می افزاید:  ما مشغول مذاکرات هستیم تا نخستین فضانوردان غیر دولتی را به فضا بفرستیم.

Axiom هم اکنون مشغول مذاکره با بیش از ۲۰ کشور دنیاست و تخمین می زند تا پایان سال جاری میلادی قراردادهایی را امضا کند. به این ترتیب پروژه های خود را به مرحله اجرا نزدیک می کند.

به گفته سخنگوی این شرکت هم اکنون هزینه پشتیبانی هر فضانورد در فضا روزانه حدود ۷.۵ میلیون دلار است اما  Axiom رقمی بسیار کمتر را  هزینه می کند.

برنامه‌ی شرکت اکسیوم برای ساخت نخستین ایستگاه فضایی تجاری جهان

برنامه‌ی شرکت اکسیوم برای ساخت نخستین ایستگاه فضایی تجاری جهان

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید