ثبت بین‌المللی 5 موقعیت مدار فرکانسی ماهواره‌ای جدید در اتحادیه بین‌المللی مخابرات توسط سازمان فضایی ایران

سازمان فضایی ایران ضمن نظارت و جلوگیری از تداخلات فرکانسی نسبت به موقعیت‌های مدار فرکانسی ثبت شده برای کشور جمهوری اسلامی ایران، اقدام به ثبت بین‌المللی ۵ موقعیت مدار فرکانسی ماهواره ای جدید در اتحادیه بین‌المللی مخابرات در مدار زمین آهنگ در سال ۱۳۹۵ نمود.

تاریخ ویرایش: 17 اسفند ماه 1395

به گزارش روباط عمومی سازمان فضایی ایران: سازمان فضایی ایران ضمن نظارت و جلوگیری از تداخلات فرکانسی نسبت به موقعیت‌های مدار فرکانسی ثبت شده برای کشور جمهوری اسلامی ایران، اقدام به ثبت بین‌المللی ۵ موقعیت مدار فرکانسی ماهواره ای جدید در اتحادیه بین‌المللی مخابرات در مدار زمین آهنگ در سال ۱۳۹۵ نمود. موقعیت های مدار فرکانس جدید در موقعیت های مداری مناسب در باندهای فرکانسی Ka و Ku بوده و در مرحله هماهنگی فرکانسی با سایر کشورها قرار دارد.

ثبت بین‌المللی 5 موقعیت مدار فرکانسی ماهواره‌ای جدید در اتحادیه بین‌المللی مخابرات توسط سازمان فضایی ایران

پیش از این نیز سازمان فضایی ایران در سال ۱۳۹۰ اقدام به ثبت اولیه ۱۴ موقعیت ماهواره ای مختلف نموده بود که همگی آنها در مرحله انجام هماهنگی‌های فرکانسی به منظور ایجاد سرویس خالی از تداخل فرکانسی قرار دارند.

شایان ذکر است حسب مجموعه قوانین و مقررات بین المللی، ثبت نهایی موقعیت‌های ماهواره‌ای با استقرار ماهواره عملیاتی امکان‌پذیر می‌شود که برنامه‌ریزی‌های مقتضی برای حصول به این هدف در حال پیگیری است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید