دوازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ: حضور ربات پرنده آتش‌نشان برای ششمین سال متوالی

این ربات‌ها در مرزبانی، محیط زیست، نقشه‌برداری و امور سینمایی کاربرد فراوانی دارند. چنانچه ربات پرنده وارد بازار داخلی شود سرمایه‌ای که از این طریق تزریق می‌شود باعث پیشرفت ربات‌ها خواهد شد.

تاریخ ویرایش: 17 فروردین ماه 1396

سرپرست لیگ‌های ربات پرنده در دوازدهمین نمایشگاه ربوکاپ آزاد 96 گفت: «ششمین سالی است که لیگ ربات پرنده در نمایشگاه ربوکاپ آزاد ایران شرکت می کند و تا کنون پیشرفت های چشمگیری داشته است».

به گزارش آنا، دکتر محمد نوروزی در خصوص ربات پرنده و قابلیت‌های این نوع ربات در عصر کنونی گفت: «قابلیت این مدل ربات‌ها در زندگی کنونی و عصر جدید بی‌شمار است علاوه بر آن ربات پرنده قابلیت هوش مصنوعی و کنترل دقیق داشته است که طی سال‌های اخیر پیشرفت قابل توجهی را به خود اختصاص داده است».

دوازدهمین دوره مسابقات ربوکاپ: حضور ربات پرنده آتش‌نشان برای ششمین سال متوالی

وی در ادامه بیان کرد: «امسال 23 تیم در دو لیگ مجزا به رقابت می‌پردازند و جدیدترین ربات‌های پرنده را به عرضه نمایش می‌گذارند».


نوروزی با اشاره به ربات پرنده‌ای که قابلیت نمونه‌برداری آب از یک نقطه و انتقال به نقطه‌ای دیگر دارد، افزود: «ربات پرنده آتشنشان محدودیت‌های ترافیکی و ارتفاع ندارد از این رو صورت وقوع بروز بجران‌های مانند آتش‌سوزی به سرعت می‌تواند وارد ساختمان شود و عملیات آبپاشی و اطفاء حریق را انجام دهد».

سرپرست لیگ‌های ربات پرنده همچنین گفت: «با توجه به اینکه عملکرد این ربات به صورت خودکار است از این رو نیاز به دخالت نیروی انسانی ندارد و بعد از ورود به محل حادثه گزارش دقیقی از نقشه ساختمان تهیه می‌کند و حادثه با استفاده از این ربات به راحتی قابل کنترل است».

وی با بیان این مهم که می‌توان از این ربات برای امداد رسانی به مصدومان گرفتار در حادثه کمک کرد،گفت: «ربات پرنده این قابلیت را دارد که وسایل ارتباطی را به مصدومان حادثه دیده برساند و به طور مستقیم در اطفاء حریق نقش مثبت داشته باشد».

نوروزی افزود: «این ربات‌ها در مرزبانی، محیط زیست، نقشه‌برداری و امور سینمایی کاربرد فراوانی دارند. چنانچه ربات پرنده وارد بازار داخلی شود سرمایه‌ای که از این طریق تزریق می‌شود باعث پیشرفت ربات‌ها خواهد شد».

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب