امکان بازدید همگانی از کپسول فضایی شرکت بلو اوریجین

شرکت خصوصی بلو اوریجین در نمایشگاه هوایی ویسکانسین به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد پس از بالا رفتن از موشک و کپسول و نشستن روی صندلی‌های آن، به تماشای تصاویر شبیه‌سازی پرواز به مدار زمین که با استفاده از فیلم‌های واقعی ضبط شده خود این موشک است بنشینند

تاریخ ویرایش: 22 تیر ماه 1396

شرکت خصوصی فضایی متعلق به جف بزوس در نمایشگاه هوافضایی این ماه، اجازه ورود بازدیدکنندگان به راکت و کپسول فضایی خود را می‌دهد.

به گزارش آنا به نقل از Engaget، شرکت بلو اوریجین که رقیب اصلی اسپیس‌ایکس در سفرهای فضایی خصوصی‌ به شمار می‌رود، راکت «نیوشپرد» خود را به نمایشگاه هوایی «ویسکانسین» می‌برد و در آنجا اجازه ورود و سوار شدن بازدیدکنندگان به این راکت را می‌دهد.

امکان بازدید همگانی از راکت نیو شپرد و  کپسول فضایی شرکت بلو اوریجین

این راکت که نخستین راکتی‌ است که یک شرکت خصوصی موفق به فرود عمودی آن شده، در سال 2015 موفق شد نخستین پرواز موفقیت‌آمیز خود در مدار مرزی میان اتمسفر زمین و فضای بیکران را انجام دهد و سپس فرودی موفقیت‌آمیز داشته باشد.

امکان بازدید همگانی از راکت نیو شپرد و  کپسول فضایی شرکت بلو اوریجین

در سال 2016 نیز این موشک برای چهار پرواز فضایی دیگر مورد استفاده قرار گرفت و کپسول حمل مسافر آن هم همراهش بود اما هنوز برای مأموریت‌های انسانی به فضا آماده نشده است. بلو اوریجین، اصلی‌ترین رقیب اسپیس‌ایکس است که موشک فالکون و کپسول فضایی دراگون را ساخته است و از سوی دیگر هر دوی اینها با غول بی‌شاخ و دمی به‌نام بوئینگ دست و پنجه نرم می‌کنند.

امکان بازدید همگانی از راکت نیو شپرد و  کپسول فضایی شرکت بلو اوریجین

کپسول بلو اوریجین دارای پنجره‌هایی‌ است که تقریبا نیمی از اتاقک خدمه آن را می‌پوشاند و تیم فضانوردی می‌توانند حین پرواز از مناظر بیرون نیز لذت ببرند. این شرکت همچنین در نمایشگاه هوایی ویسکانسین به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد پس از بالا رفتن از موشک و کپسول و نشستن روی صندلی‌های آن، به تماشای تصاویر شبیه‌سازی پرواز به مدار زمین که با استفاده از فیلم‌های واقعی ضبط شده خود این موشک است بنشینند؛ پس احتمالا صف طولانی‌ای در مقابل غرفه جف بزوس برقرار خواهد شد.

امکان بازدید همگانی از راکت نیو شپرد و  کپسول فضایی شرکت بلو اوریجین

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید