پرتاب نخستین پرتابگر فضایی «فالکون 9 سنگین» اسپیس‌ایکس در ماه نوامبر (+تصاویر)

طبق اعلام ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس، نخستین پرتابگر بزرگ فضایی این شرکت تحت عنوان فالکون سنگین (Falcon Heavy) در ماه نوامبر به فضا پرتاب خواهد شد.

تاریخ ویرایش: 9 مرداد ماه 1396

طبق اعلام ایلان ماسک بنیانگذار شرکت اسپیس ایکس، نخستین پرتابگر فضایی بزرگ این شرکت تحت عنوان فالکون سنگین (Falcon Heavy) در ماه نوامبر به فضا پرتاب خواهد شد.

موشک «فالکون 9 سنگین» اسپیس‌ایکس

موشک «فالکون 9 سنگین» اسپیس‌ایکس

به گزارش پورتال هوافضای ایران و به نقل از ایسنا، ایلان ماسک در حساب‌های کاربری خود در اینستاگرام و توییتر خبر از پرتاب نخستین پرتابگر بزرگ فضایی  اسپیس ایکس موسوم به  فالکون سنگین (Falcon Heavy) داد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «فالکون هِوی» همین نوامبر پرتاب خواهد شد.

او تاریخ مشخصی را برای پرتاب این پرتابگر فضایی ذکر نکرده است، در حالی که انتظار می‌رود از سکوی پرتاب "Pad 39A" در مرکز فضایی کندی متعلق به اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا واقع در کیپ کاناورال ایالت فلوریدا به پرواز در بیاید.

موشک «فالکون 9 سنگین» اسپیس‌ایکس

موشک «فالکون 9 سنگین» اسپیس‌ایکس

اسپیس ایکس این سکوی پرتاب را از ناسا اجاره کرده و از آن برای پرتاب موشک «فالکون 9» استفاده می‌کند.

پرتابگر جدید «اسپیس ایکس» یک موشک سنگین است که 70 متر ارتفاع داشته و قادر به حمل بارهایی با جرم بیش از 60 تن در مدار داخلی زمین و بیش از 24 تن در مدار انتقال جغرافیایی است.

نمایندگان شرکت اسپیس ایکس می‌گویند که این موشک قدرتمندترین وشک آمریکایی ساخته شده از زمان دوران موشک‌های آپولو ناسا مانند"ساترن 5" (Saturn V) است.

موشک «فالکون 9 سنگین» اسپیس‌ایکس

«فالکون هوی» که نام قبلی آن «فالکون 9 هوی» بوده است، از دو پیشران «فالکون 9» در دو طرف موتور پیشران اصلی خود استفاده می‌کند و همانند موشک فالکون 9 قابل بازیابی و استفاده مجدد خواهد بود. به گفته موسس اسپیس‌ایکس این دو پیشران جانبی بازیابی شده هستند.

چندی پیش ماسک در یک کنفرانس انتظارات از این پرتابگر فضایی را کاهش داده بود. وی گفته بود که اگر این موشک بتواند به مدار برسد و یا به اندازه کافی از سکوی پرتاب فاصله بگیرد، عملکرد خوبی داشته است!

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید