روزنامه روسی: روسیه جایگاه خود در بازار جهانی خدمات فضایی را از دست می‌دهد

روزنامه روسی 'ار ب کا' در مقاله ای با اشاره به سقوط یا مفقود شدن 19 ماهواره روسی و خارجی که با یک موشک ماهواره بر روسی پرتاب شده بود، خاطرنشان کرد: روسیه جایگاه پیشروی خود در بازار جهانی خدمات فضایی را از دست می‌دهد.

تاریخ ویرایش: 12 آذر ماه 1396

روزنامه روسی 'ار ب کا' در مقاله ای با اشاره به سقوط یا مفقود شدن 19 ماهواره روسی و خارجی که با یک موشک ماهواره بر روسی پرتاب شده بود، خاطرنشان کرد: روسیه جایگاه پیشروی خود در بازار جهانی خدمات فضایی را از دست می‌دهد.

به گزارش ایرنا، این روزنامه در مقاله خود به قلم ایننا سیدارکوا و دمیتری سرکوف نوشت: موشک 'سایوز-2.16' روز سه‌شنبه برای دومین بار از پایگاه فضایی واستوچنی به فضا پرتاب شد و دمیتری روگوزین معاون نخست وزیر روسیه و ایگور کاماروف رئیس سازمان فضایی روس‌کاسموس روسیه در این رابطه در محل حضور یافته بودند.

روزنامه روسی نوشت: دو مقام بلندپایه قبل از پرتاب از کارکنان این مرکز فضایی بخاطر تدارک خوب عملیات پرواز قدردانی کردند. اما موشک ماهواره بر سایوز نتوانست ماهواره هواشناسی 'متئور –ام' را به مدار منتقل کند. سرنوشت این ماهواره هنوز معلوم نیست.

روزنامه روسی: روسیه جایگاه خود در بازار جهانی خدمات فضایی را از دست می‌دهد

در مقاله آمده است: طبق یک فرضیه ماهواره در مدار نادرست قرار گرفته و طبق فرضیه دیگر به اقیانوس افتاده است. کارکنان مسئول هدایت پرواز می‌گویند مساله با نقص فنی در یکی از بخش‌های 'سایوز' ارتباط داشته است.

روزنامه روسی به نقل از سرگئی پخترف رئیس شرکت مدیریت ماهواره AltegroSky نوشت: اگر این اتفاق رخ نمی‌داد سال 2017 می‌توانست اولین سال بدون سانحه پس از سوانح سال‌های گذشته در بخش فضایی روسیه باشد.

وی خاطر نشان می‌کند: سانحه نشان می‌دهد به رغم تمام تلاش های تیم جدید سازمان فضایی روس‌کاسموس روسیه، مشکلات موجود در صنایع فضایی حل و فصل نشده است.

وی در مورد پیامدهای این سانحه به رشد دوباره حق بیمه پرتاب های فضایی روسیه و وخامت جایگاه روسیه در بازار خدمات فضایی جهانی اشاره کرد، رقابت در این بازار طی سال‌های گذشته بطور محسوس شدت یافته است.

کارشناس روس گفت: موشک 'سایوز' موشک اصلی برنامه‌های فضایی سرنشین دار روسیه می‌باشد و اگر معلوم شود این موشک نقص فنی دارد مساله بر پرتاب‌های آینده روسیه و رساندن محموله به ایستگاه فضایی بین‌المللی تاثیر منفی خواهد گذاشت.

روزنامه روسی در پایان نوشت: روسیه سال گذشته 2 پرتاب تجاری داشته در حالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا هر کدام 11 پرتاب فضایی داشتند.

به گزارش ایرنا، 19 دستگاه ماهواره متعلق به روسیه و چند کشور دیگر روز سه شنبه با یک موشک ماهواره بر سایوز به فضا پرتاب شد.

رسانه های روسی امروز از غرق شدن 19 ماهواره روسی و خارجی پرتاب شده با موشک ماهواره بر سایوز به فضا در اقیانوس خبر دادند.

خبرگزاری اسپوتنیک و چند رسانه دیگر روز چهارشنبه به نقل از یک مقام فضایی روسیه به غرق شدن ماهواره های پرتاب شده موشک ماهواره بر «سایوز-2.16» در اقیانوس اشاره کردند.

مقام روس خاطرنشان کرد: به احتمال زیاد ماهواره ها در اقیانوس اطلس غرق شده اند.

وی افزود: علت وقوع این حادثه، بروز نقص فنی در سکوی ویژه نصب ماهواره ها بر بدنه ماهواره بر سایوز بود و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید