طراحی مفهومی یک هواپیمای فراصوت که قرار است از فناوری همجوشی هسته‌ای استفاده کند

هواپیمای مفهومی فراصوتی طراحی شده است که با استفاده از یک راکتور همجوشی می‌تواند فاصله لندن تا نیویورک را در سه ساعت طی کند.

تاریخ ویرایش: 15 اسفند ماه 1396

هواپیمای مفهومی فراصوتی طراحی شده است که با استفاده از یک راکتور همجوشی می‌تواند فاصله لندن تا نیویورک را در سه ساعت طی کند.

به گزارش آنا از DailyMail، این طراحی‌ها چشم‌اندازی از آینده هواپیماهای نسل آینده را نشان می‌دهد که فراصوت و اقتصادی هستند. این هواپیما ظاهری شبیه به فضاپیما دارد و می‌تواند به سرعتی بالغ بر 1/5 ماخ (1/852 کیلومتر بر ساعت) برسد. این هواپیمای فراصوت می‌تواند از لندن تا نیویورک را تنها طی سه ساعت بپیماید.

این هواپیمای شگفت‌انگیز به لطف راکتور هم‌جوشی فشرده خود، به هیچ وجه کربن منتشر نمی‌کند. اسکار وینلاس، طراح، امیدوار است که این طراحی صنعت هوافضا را متحول کند. این هواپیما که «مگناوم» نام دارد؛ با یک راکتور همجوشی فشرده کار می‌کند. این راکتور همجوشی مقدار باورنکردنی انرژی الکتریکی تولید می‌کند که هیچ آسیبی هم به محیط زیست وارد نمی‌کند. خورشید نیز با فرآیند همجوشی هسته‌ای کار می‌کند. راکتورهای فشرده همجوشی فرآیند خورشید را درون یک محفظه مغناطیسی تقلید می‌کنند و به روش کنترل‌شده‌ای از هیدروژن انرژی آزاد می‌کنند تا منبع انرژی تولید کند که ما بتوانیم از آن استفاده کنیم.

طراحی مفهومی هواپیمای فراصوت با به‌کارگیری فناوری همجوشی هسته‌ای

در کل وینالس بر این باور است که هواپیمای سبک وزن او به دلیل تکنولوژی‌های استفاده شده در آن، می‌تواند 500 مسافر را حمل کند. مگناوم می‌تواند به‌سرعت شارژ شود.

وینالیس که اهل بارسلونای اسپانیاست، بیش از یک سال است که روی این طراحی‌ها کار می‌کند. این هواپیما مجهز به یک سیستم پاک‌کننده دی‌اکسید کربن است که یکی دیگر از ویژگی‌های سبز این مگناوم است.

یک سیستم داخلی هوش مصنوعی عملکرد این هواپیما را کنترل خواهد کرد، در حالی که فعال‌کننده‌های پلاسما جریان هوا به بال‌ها و بدنه هواپیما را کنترل می‌کند.

نام این هواپیما، مگناوم، ریشه لاتین دارد که به معنای «پرنده بزرگ» است. براساس گفته‌های اسکار، با وجود این که از نظر تئوری می‌توان این هواپیما را همین حالا ساخت اما برخی از تکنولوژی‌های مورد نیاز آن هنوز در مرحله آزمایش قرار دارند. بنابراین 10 تا 15 سال دیگر زمان نیاز است تا بتوان چنین هواپیمایی را ساخت.

مترجم: هانا حیدری

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید