نخستین مأموریت آزمایشی فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» تا یک ماه دیگر

ناسا در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرد انتظار می‌رود نخستین پرواز «باسرنشین» فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» در ماه ژوئن سال 2019 میلادی انجام پذیرد. با وجود این به گفته مدیرعامل اسپیس‌ایکس، قرار است نخستین ماموریت «بی‌سرنشین» این فضاپیما حدود یک ماه دیگر انجام شود.

تاریخ ویرایش: 19 دی ماه 1397

شرکت اسپیس‌ایکس (SpaceX) فضاپیمای باسرنشین خود موسوم به «دراگون سرنشین‌دار» یا Crew Dragon را به سکوی پرتاب فلوریدا منتقل کرده و برای نخستین آزمایش آن آماده می‌شود. انتظار می‌رود نخستین پرواز باسرنشین فضاپیمای دراگون در ماه ژوئن سال 2019 میلادی انجام پذیرد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار با استفاده از مشخصات فنی کپسول «دراگون» که از سال 2012 میلادی برای ارسال تجهیزات به ایستگاه فضایی بین‌المللی مورد استفاده قرار می گیرد، طراحی و ساخته شده است.

نخستین ماموریت آزمایشی فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» تا یک ماه دیگر

این مدل جدید مجهز به یک اتاقک تغییر یافته است که سفر فضایی را برای انسان ساده‌تر می‌کند. این اتاقک در بر گیرنده یک صندلی از جنس فیبر کربن، چهار پنجره برای مشاهده فضای اطراف و کنترل وضعیت آب و هوا است.

با وجود این که پرتاب دراگون سرنشین‌دار به فضا تا کنون چندین بار به تاخیر افتاده است، به گفته متخصصان اسپیس‌ایکس قرار است به زودی اولین پرتاب آزمایشی آن انجام شود. اگر چه فضاپیمای دراگون سرنشین‌دار در ابتدای امر به عنوان وسیله ای برای سفر توریست‌ها به ماه معرفی شد، قرار است این فضاپیما برای انتقال فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی در قالب بخشی از برنامه تجاری سرنشین‌دار (Commercial Crew Program)‌ ناسا به کار گرفته شود.

نخستین ماموریت آزمایشی فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» تا یک ماه دیگر

اما پیش از این کار لازم است این فضاپیما پروازهایی را به صورت آزمایشی به انجام رساند. در واقع قرار بود اولین ماموریت آزمایشی این فضاپیما به مدار زمین با عنوان Demo-1 دیروز آغاز شود، اما این پرواز به چند هفته دیگر موکول شد.

ناسا در ماه نوامبر سال گذشته اعلام کرد انتظار می‌رود نخستین پرواز «باسرنشین» فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» در ماه ژوئن سال 2019 میلادی انجام پذیرد. با وجود این به گفته ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، قرار است نخستین ماموریت «بی‌سرنشین» این فضاپیما حدود یک ماه دیگر انجام شود.

نخستین ماموریت آزمایشی فضاپیمای «دراگون سرنشین‌دار» تا یک ماه دیگر

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید