پهپادهای ایرانی با برند ملی اوج می‌گیرند

صنعت پهپاد برای کشور می‌تواند ارزش افزوده بالایی ایجاد کند به همین دلیل نیز بایستی به این صنعت ارزش‌آفرین توجه ویژه ای صورت گیرد.

تاریخ ویرایش: 27 بهمن ماه 1397

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: این ستاد در تلاش است تا برای پهپادهای تولید شده در کشور یک برند ملی طراحی و تعریف کند.

به گزارش ایرنا از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، منوچهر منطقی در خصوص فعالیت صنعت پهپاد در کشور، تصریح کرد: ایران به کمک متخصصان و جوانان خود در صنعت پهپادی رشد خوبی دارد و اتفاقات قابل قبولی در این صنعت رخ داده است.

پهپاد-کوادروتور-کوادکوپتر-کواد-ربات پرنده

وی افزود: صنعت پهپاد برای کشور می‌تواند ارزش افزوده بالایی ایجاد کند به همین دلیل نیز بایستی به این صنعت ارزش‌آفرین توجه ویژه ای صورت گیرد.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در حال حاضر مهم ترین اولویت ستاد در حوزه پهپادی، تجمیع سازندگان قطعات، سازندگان و ارائه کنندگان خدمات پهپادی است.

پهپاد-کوادروتور-کوادکوپتر-کواد-ربات پرنده

وی همچنین بیان کرد: مهم‌ترین نتیجه این تجمیع، ایجاد ارزش افزوده از صنعتی است که با توانمندی بالای جوانان، راه روشن و مسیر همواری برای توسعه و پیشرفت دارد.

منطقی ادامه داد: اولویت بعدی ما در این صنعت، تعریف و طراحی یک برند ملی برای پهپادهای تولید داخل است که همه پهپادهای طراحی شده از این پس ذیل این برند به دیگر کشورها صادر نیز می شود.

پهپاد-کوادروتور-کوادکوپتر-کواد-ربات پرنده

پهپاد-کوادروتور-کوادکوپتر-کواد-ربات پرنده

پهپاد-کوادروتور-کوادکوپتر-کواد-ربات پرنده

وی با اشاره به نتایج مثبت طراحی برند ملی برای پهپادهای تولیدی داخل کشور، گفت: این کار باعث می شود بین فعالان این حوزه رقابت ایجاد شود. ایجاد رقابت نیز منجر به افزایش کیفیت و کاهش قیمت فروش آن می شود.

دبیر ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی معتقد است که صنعتی کردن پهپادها یک آورده عظیم اقتصادی برای کشور به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید