رئیس سازمان فضایی ایران: دانشگاه‌ها مدل همکاری با سازمان فضایی ارائه دهند

اخیرا نیز لایحه‌ای در دولت به تصویب رسید که براساس آن تا سال 2030 سهم اقتصاد فضایی کشور به 40 میلیارد پوند برسد. که نشان می‌دهد صنعت فضایی یک اقتصاد جذاب است.

تاریخ ویرایش: 29 بهمن ماه 1397

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: سازمان فضایی آمادگی همکاری با دانشگاه ها را دارد در نتیجه دانشگاه می‌تواند مدل مشارکتی ارائه دهد.

به گزارش ایرنا، مرتضی براری در نشست هم اندیشی صاحب نظران ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار کرد: در حوزه فضا دو رویداد در حال وقوع است. ابتدا مواجه با 'اقتصاد نوین فضایی' که با بررسی تجربیاتی مانند کشور بریتانیا در سال 2017 مخص شد سهم اقتصاد فضا این کشور 14.7 میلیارد پوند بوده است.

وی ادامه داد: اخیرا نیز لایحه‌ای در دولت به تصویب رسید که براساس آن تا سال 2030 سهم اقتصاد فضایی کشور به 40 میلیارد پوند برسد. که نشان می‌دهد صنعت فضایی یک اقتصاد جذاب است.

براری اتفاق دوم را تحت تاثیر قرار گرفتن فضا با نوآوری و کارآفرینی دانست و گفت: تجربیات جهانی نشان داده است که 20 درصد اقتصاد فضا مربوط به کار تیمی و 80 درصد آن مربوط به بخش خدمات می‌شود بنابراین در بخش بالا دستی نیاز به سرمایه گذاری است ولی بیشترین میزان اشتغال مربوط به بخش پایین دستی است.

رئیس سازمان فضایی ایران: دانشگاه‌ها مدل همکاری با سازمان فضایی ارائه دهند

براساس گزارش دانشگاه امیرکبیر، رئیس سازمان فضایی ایران تصریح کرد: استارتاپ‌ها به شدت در حوزه فناوری فضایی در حال شکل گیری است. تجربیات جهانی حکایت از حرکت استارتاپ ها به سمت توسعه ماهواره‌های کوچک مکعبی دارد و هدف کشور نیز ورود افراد خلاق به اقتصاد فضا است.

وی در دانشگاه امیرکبیر، اظهار کرد: چهار میلیون نیروی انسانی تحصیلکرده و نقدینگی دو شاخصه ارزشمند کشور است. برخی وجود نیروی انسانی تحصیلکرده را تهدید می دانند در حالی که بسیاری از کشورها وجود این مولفه را فرصت می بینند.

دانشگاه امیرکبیر به دنبال ارتقا سطح زندگی مردم است

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه به دنبال ارتباط با صنایع مختلف است تا براین اساس نیازهای کشور را رفع و سطح زندگی مردم را ارتقا دهد.

حسین حسینی تودشکی اظهار کرد: دانشگاه امیرکبیر رویکرد و برنامه های خود را به سمت ایجاد دانشگاه نسل سوم و چهارم تعریف کرده که در این راستا به دنبال توسعه فناوری، ارتباط موثر با صنایع، پاسخگویی به رفع نیازهای صنعت است.

معاون پژوهشی دانشگاه اظهار کرد: برای دستیابی به دانشگاه نسل سوم و چهارم برخی شاخص های پژوهشی و آموزشی در دانشگاه مورد بازنگری قرار گرفته است.

حسینی تودشکی گفت: اولویت دانشگاه صنعتی امیرکبیر رفع نیازهای کشور و ارتقا سطح و کیفیت زندگی مردم است.

وی عنوان کرد: در این راستا اقدام به برگزاری جلساتی با مدیران صنایع مختلف کردیم تا صنعت نیازهای خود را به دانشگاه اعلام کند.

معاون پژوهشی دانشگاه گفت: در این جلسات به دنبال اجرای پروژه های مشترک، نوآوری و تجاری سازی هستیم.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید