یازدهمین دوره «مسابقات ملی هوافضا» دانشگاه امیرکبیر، اردیبهشت 98

یازدهمین دوره مسابقات ملی هوافضا در اردیبهشت‌ماه 98 در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

تاریخ ویرایش: 8 اردیبهشت ماه 1398

دانشکده‌ی مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) برای یازدهمین سال متوالی با اهدافی چون ترویج دانش هوافضا، ترغیب دانش‌پژوهان به تحقیق و فعالیت خلاقانه در این زمینه، تقویت مهارت انجام کار‌ گروهی، فراهم‌سازی بستری مناسب برای دانش آموزان و دانشجویان برای ارائه دستاوردهای خود و نیز ایجاد محیطی دوستانه در دانشگاه برای ارتباط هرچه بیشتر شرکت‌کنندگان با دانشجویان و اساتید، اقدام به برگزاری مسابقات ملی هوافضا می‌نماید.

یازدهمین دوره «مسابقات ملی هوافضا» دانشگاه امیرکبیر، اردیبهشت 98

یازدهمین دوره‌ی این مسابقات در اردیبهشت‌ماه سال 1398 و در قالب 6 لیگ راکت‌آبی، هاورکرافت، گلایدر، سرعت پهپادها، گلایدر آزاد و اویونیک برگزار می‌گردد که در این بین لیگ‌های راکت‌آبی، هاورکرافت و گلایدر مخصوص دانش‌آموزان و لیگ‌های پهپادسرعتی، اویونیک و گلایدر آزاد از لیگ‌های کلاس آزاد است.


لیگ‌های آزاد

شبیه‌سازی اویونیک

مسابقات شبیه سازی اویونیک با هدف اشنایی بیشتر دانشجویان با وسایل اویونیکی موجود در کابین خلبان و مسائل مربوط به واقعیت مجازی برگزار می شود. شبیه سازی اویونیکی به جهت شبیه سازی پرواز برای خلبان از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. از این رو هدف اصلی این مسابقه، ایجاد چالش بین دانشجویان برای رسیدن به گرافیک بهتر و شبیه سازی دقیق تر وسایل اویونیکی مطابق با نیاز صنعت می باشد.

گلایدر آزاد

تفاوت کلاس گلایدر وساده مدل در محدودیت در بعضی از پارامترهای هندسی و جرم گلایدر می باشد. چالش های این دوره موجب می شود که این لیگ از لیگ دانش اموزی مجزا شود. هدف یر این مسابقات ایجاد رقابتی علمی میان دانشجویان و به چالش کشیدن مهارت های علمی انهاست.

سرعت پهپاد ها

لیگ مسابقات سرعت پهپاد ها برای اولین بار به فرم FPV در مجموعه مسابقات ایروکامپ قرار گرفته است. در این لیگ شرکت کنندگان می توانند با هر وسیله ی پرنده ای که با قوانین ما همخوانی داشته باشد وارد مسابقه شوند. هدف این لیگ طی کردن مسیر های مشخص شده که دارای موانع مختلف هستند در حداقل زمان ممکن است و خلبان باید خود به هدایت پرنده را در دست داشته باشد.


لیگ‌های دانش آموزی

گلایدر

مسابقات گلایدر هر ساله با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با اصول پروازی برگزار می‌شود. گلایدر وسیله ای پرنده، به شکل متعارف هواپیما و فاقد موتور است. در طراحی گلایدر به اصول آیرودینامیک باید توجه ویژه‌ای شود، زیرا دسترسی به کمترین نرخ نزول در نبود نیروی پیشبرنده، مهمترین ویژگی گلایدر است. هدف اصلی این مسابقه، ایجاد چالش بین دانش آموزان برای رسیدن به بیشترین برد و پایداری گلایدر است.

راکت آبی نود درجه

راکت آبی از جمله وسایل مهیج برای دانش‌آموزان است که با به‌کار بردن اصول علمی هوافضایی ساخته می‌شود. لیگ 90 درجه در سطح دانش‌آموزی و با هدف آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با دانش هوافضا هر ساله در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌گردد. شرکت‌کنندگان در این لیگ سعی می‌کنند بیشترین ارتفاع ممکن را طی کرده و علاوه بر باز شدن چتر در زمان مناسب کم‌ترین انحراف را از نقطه پرتاب داشته‌ باشند.

هاورکرفت

هاورکرافت(هواناو) نوعی شناور است که برروی بالشتکی از هوا تکیه دارد و توانایی گذشتن از پهنه های گوناگون بر روی زمین و همچنین گذر از روی آب را دارد. هوای ورودی به هاورکرافت از طریق پروانه به زیر سازه و بالشتک ها منتقل شده و سبب خیزش(هاورینگ) و استقرار آن برروی توده ای از هوای تحتِ فشار میشود. در این لیگ شاهد رقابت دانش آموزان با هدفِ رسیدن به بیشترین نرخِ پایداری و ایجاد نیروی لازم برای عبور از موانع خواهیم بود.


یازدهمین دوره «مسابقات ملی هوافضا» دانشگاه امیرکبیر، اردیبهشت 98

محل برگزاری: دانشگاه صنعتی امیرکبیر
وبگاه مسابقات: www.aerocomp.ir

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • سحر  |  9 فروردین ماه 1398
    سلام
    لطفا لیگ هاورکرافت را در سطح آزاد برگزار کنید.
    متشکرم
فرستادن دیدگاه جدید