آماده‌سازی ناهید ۱ و پارس ۱ برای پرتاب در دستور کار پژوهشکده سامانه‌های ماهواره

مدل پروازی ماهواره مخابراتی ناهید 1 و مدل مهندسی ماهواره سنجشی پارس 1 طراحی و ساخته شده است.

تاریخ ویرایش: 20 فروردین ماه 1398

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران عنوان نمود: اکنون، ضرورت کاربرد فناوری‌های فضایی در حوزه‌های مختلف، تا حدود زیادی، برای مسئولان و تصمیم‌گیران کشور شفاف و مشخص شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر حسین صمیمی در دیدار با مدیران و کارکنان پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در سال نو در ۱۹ فروردین، اظهار داشت: با تلاش شما محققان و متخصصان، اکنون، ضرورت کاربرد فناوری فضایی در کمک به رفع مسائل و مشکلات دستگاه‌های مختلف مشخص شده است، چنانکه مراجعات و مکاتبات مختلفی از دیگر ارگان‌ها دریافت می‌کنیم که نیازهای خود را اعلام می‌کنند و خواستار همکاری در این خصوص هستند و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی نیز در این جهت منعقد شده و در دست اجرا است.

آماده‌سازی ناهید ۱ و پارس ۱ برای پرتاب در دستور کار پژوهشکده سامانه‌های ماهواره

وی همکاری پژوهشگاه فضایی ایران در سیل اخیر با مسئولان ذی‌ربط از جمله ارائه داده‌های حاصل از فناوری سنجش از دور به مدیریت بحران استان گلستان و خدمات اینترنتی بالن مخابراتی در پلدختر را نمونه‌هایی از کاربرد فناوری فضایی در مدیریت وقایع طبیعی عنوان کرد که توسط متخصصان این پژوهشگاه صورت گرفته است.  

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به ماموریت‌های مهم پژوهشکده سامانه‌های ماهواره در حوزه فناوری فضایی، گفت: این پژوهشکده، در سال جاری سه پروژه مهم ماهواره‌ای دارد که باید به انجام برسد.

وی پروژه ناهید۱ را یکی از این موارد خواند و عنوان کرد: ماهواره مخابراتی ناهید ۱ که با کارفرمایی سازمان فضایی، مدل پروازی آن توسط متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران در سال قبل ساخته شده و تست‌های لازم را با موفقیت گذرانده، باید تا خرداد امسال آماده پرتاب شود.

ماهواره مخابراتی ناهید 1

دکتر صمیمی از دیگر پروژه‌های پژوهشکده سامانه‌های ماهواره را پارس ۱ برشمرد و گفت: مدل مهندسی ماهواره سنجشی پارس ۱ نیز طراحی و ساخته شده و طبق برنامه، مدل پروازی آن باید تا بهمن سال‌ جاری آماده شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین به پروژه ماهواره مخابراتی ناهید ۲ اشاره کرد که طی قراردادای با سازمان فضایی ایران در پژوهشکده سامانه‌های ماهواره این پژوهشگاه به اجرا درآمده و بنا بر برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان سال‌جاری به انجام خواهد رسید.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید