ناسا درهای ایستگاه فضایی را به روی گردشگران می‌گشاید / هر شب اقامت 35 هزار دلار، رفت‌و‌برگشت 58 میلیون دلار

در ماه‌های آینده نخستین سفرهای آزمایشی به جو زمین شروع می‌شود. ناسا به زودی انبوه گردشگران را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌برد. در آینده نزدیک اقتصاد فضایی رونق پیدا می‌کند.

تاریخ ویرایش: 18 خرداد ماه 1398

در ماه‌های آینده نخستین سفرهای آزمایشی به جو زمین شروع می‌شود. بنیاد آمریکایی ناسا به زودی انبوه گردشگران را به ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) می‌برد. در آینده نزدیک اقتصاد فضایی رونق پیدا می‌کند.

به گزارش دویچه وله آلمان، بنیاد فضایی آمریکا (ناسا) برای تأمین بودجه هنگفت خود ابتکار تازه‌ای را برنامه‌ریزی کرده است: از سال آینده سفرهای توریستی به فضا شروع می‌شود.

ناسا درهای ایستگاه فضایی را به روی گردشگران می‌گشاید / هر شب اقامت 35 هزار دلار، رفت‌و‌برگشت 58 میلیون دلار

آدم‌های ثروتمندی که به همه جا رفته‌اند و روی زمین دیگر جایی برای مسافرت ندارند، می‌توانند در آینده نزدیک به سوی مقصدی نامألوف روانه شوند: جو زمین.

ناسا قصد دارد درهای ایستگاه فضایی بین‌المللی ISS را به روی توریست‌هایی از سراسر جهان باز کند. ناسا برای پروازهای فضایی خود از تکنولوژی روسی استفاده می‌کند و سفینه پرواز در اختیار ندارد. برای سفرهای توریستی به فضا ناسا قصد دارد از تکنولوژی هواپیماسازی بوئینگ استفاده کند.

کارشناسان ناسا که وعده فضانوردی برای همگان را داده‌اند، از روزی پرشکوه در تاریخ بشر سخن می‌گویند.

یک سفر راحت و ارزان

به گفته کارشناسان اقتصادی ناسا، سفر به فضا شبی حدود ۳۱ هزار یورو (حدود ۳۴ هزار دلار) قیمت خواهد داشت، که تمام مخارج اقامت در فضا را در بر می‌گیرد.

اما خود مسافرت به فضا بهای هنگفتی دارد و احتمالا حدود ۵۰ میلیون دلار برای هر نفر خواهد بود.

ناسا درهای ایستگاه فضایی را برای گردشگران فضایی باز می‌کند/هر شب اقامت 34 هزار دلار، کل هزینه 50 میلیون دلار

کوین فولی، از مسئولان بوئینگ، در این باره می‌گوید: «ما یکی از دو بنیادی هستیم که سفینه فضایی می‌سازند تا مردم را به فضا ببرند و به سلامت به زمین برگردانند. در ماه اوت آینده پروازهای بدون سرنشین را آزمایش خواهیم کرد و در نوامبر آینده پروازهای با سرنشین را.»

نقش دونالد ترامپ

برنامه اعجاب‌انگیز سفر به فضا از پشتوانه‌های سیاسی و مالی فارغ نیست. واقعیت این است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، قصد دارد دیر یا زود از زیر پرداخت سهمیه به ایستگاه فضایی ISS شانه خالی کند.

در شرایطی که ناسا برای برنامه‌ها و آزمایش‌های علمی خود به شدت نیازمند پول است، بهره‌برداری از ایستگاه فضایی ISS برای تأمین بودجه مالی راهی مناسب به نظر می‌رسد.

دولت آمریکا پروژه‌های پژوهشی مهمی را برای آینده در برنامه دارد که به هزینه کلانی نیازمند هستند؛ از جمله این که آمریکا قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ بار دیگر انسان به ماه بفرستد و سفر به مریخ را نیز دنبال کند. در آینده نزدیک اقتصاد فضایی رونق پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید