تبدیل طرح‌های رویایی فضایی به واقعیت


ناسا 12 طرح پیشنهادی برای بررسی فاز 1 برنامه طرح‌های پیشرفته نوآورانه ناسا با نام NIAC انتخاب کرده است. NIAC برنامه‌ای است که سازمان فضایی آمریکا برای توسعه طرح‌های نوآورانه و تبدیل آن‌ها به واقعیت در نظر گرفته است. برنامه NIAC در واقع پرورش ایده‌های جدید و رویایی است که می‌تواند جزء ماموریت‌های آینده ناسا باشند.
.

تاریخ ویرایش: 12 مرداد ماه 1393

ناسا 12 طرح پیشنهادی برای بررسی فاز 1 برنامه NIAC انتخاب کرده است. NIAC برنامه‌ای است که سازمان فضایی آمریکا برای توسعه طرح‌های ابتکاری و تبدیل آنها به واقعیت در نظر گرفته است. برنامه NIAC در واقع پرورش ایده‌های جدید و رویایی است که می‌تواند جزء ماموریت‌های آینده ناسا باشند.

این پروپوزال‌های انتخابی طیف وسیعی از مفاهیم ابتکاری مانند استفاده از یک زیر دریایی برای کشف دریاچه‌های متان در قمر تیتان، استفاده از نوترینوها برای اندازه گیری اقمار یخی خارج از سیارات، تسخیر یک سیارک معلق، زباله های فضایی و دیگر کاربردها را در بر می گیرد. ایده های متنوع و پیشگام انتخاب شده نشان دهنده وجود زمینه های متعدد از جمله نیروی محرکه فضایی، محل سکونت انسان، ابزارهای علمی، مواد مورد استفاده در فضا و کاوش در زمینه های مختلف فناوری می باشد که ناسا را به اهداف استراتژیک خود نزدیک خواهد کرد.

ناسا اعلام کرد که طرح های انتخاب شده برای برنامه NIAC شامل تعداد زیادی از طرح های هیجان انگیز برای اکتشافات سیاره ای است که بر اساس پتانسیل بالقوه برای ماموریت های آینده آژانس فضایی و نیازهای عملیاتی انتخاب شده اند. مدیر این آژانس اعلام کرد: ما در حال کار با همه نوآوران در سراسر کشور برای تبدیل طرح های فضایی به واقعیت هستیم. مدیر این پروژه اعلام کرد که آغاز این فعالیت ها باعث شکوفایی سایر فناوری های مورد نیاز در ماموریت های فضایی خواهد شد. ناسا انواع مختلف سودها و ریسک ها را در نظر گرفته و اعلام کرده است که توسعه این طرح ها به معنای واقعی مرزهای تکنولوژی را در هم خواهد شکست و دیدگاه های جدیدی را کشف خواهد کرد که همین ویژگی ها پروژه NIAC را منحصربه فرد می کند.

به گزارش سرویس هوافضای هیتنا، جوایز ناسا برای طرح های انتخاب شده در فاز 1 در حدود 100000 دلار است که بودجه مورد نیاز برای انجام تجزیه و تحلیل اولیه در طول 9 ماه برای این طرح ها را فراهم می کند. اگر مطالعات امکان سنجی اولیه موفق باشند پیشنهاد دهندگان می توانند برای فاز 2 نیز جایزه دریافت کنند که در حدود 500000 دلار برای دو سال توسعه طرح انتخابی خواهد بود.

سرمایه‌گذاری ناسا و همکاری با دانشمندان خلاق، مهندسین و مخترعین در سراسر کشور به سوددهی این فناوری ها کمک کرده و همچنین به حفظ رهبری آمریکا در اقتصاد تکنولوژی کمک به سزایی می کند.

در طول 18 ماه آینده سرمایه گذاری های جدیدی برای بررسی چالش هایی با الویت بالا به منظور اکتشافات ایمن و مقرون به صرفه در اعماق فضا آغاز خواهد شد. این محورهای قابل بررسی با چشم انداز برنامه های فضایی ناسا، طرح های فناوری فضایی سازگاری دارد.تمامی این طرح ها سه محور کلیدی شامل حمایت از زندگی پیشرفته و بهره برداری از منابع ، سیستم های رباتیک فضایی، و سیستم های رصدخانه فضایی را دنبال می کنند. این طرح ها همچنین حمایت گسترده ای از سرمایه گذاری ناسا در ماموریت های سیاره ای خواهند کرد.

منبع: هیتنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • رضا  |  3 آبان ماه 1394
    این فیلم هایی که توی فضاهای مجازی پیچیده ودر مورد رفت و آمد فضایی ها نشون میده اینا از هیچ نوع سوختی برای حرکت اسفاده نمیکنن درسته؟؟با توجه به شکلی که دارن میگم.البته اگه فیلمایی که در مورد رفت و آمدشون در مکزیک نشون میده واقعیت داشته باشه.
فرستادن دیدگاه جدید