آغاز دوباره پروژه‌ ماهواره «آت ست» وابسته به دانشگاه امیرکبیر

مدیر پروژه طراحی و ساخت ماهواره امیرکبیر «آت ست» زمان پرتاب این ماهواره را به فضا تا انتهای تابستان ۹۴ اعلام کرد. دکتر سید مصطفی صفوی درخصوص آخرین وضعیت طرح کلان ملی ماهواره آت ست به  ایرنا گفت: اکنون طراحی و ساخت مدل مهندسی ماهواره آت ست به پایان رسیده و وارد مرحله مدل فضایی شده است که در حال تست و تجمیع مدل فضایی هستیم.

تاریخ ویرایش: 7 مهر ماه 1393

مدیر پروژه طراحی و ساخت ماهواره امیرکبیر «آت ست» زمان پرتاب این ماهواره را به فضا تا انتهای تابستان ۹۴ اعلام کرد.

دکتر سید مصطفی صفوی درخصوص آخرین وضعیت طرح کلان ملی ماهواره آت ست به  ایرنا گفت: اکنون طراحی و ساخت مدل مهندسی ماهواره آت ست به پایان رسیده و وارد مرحله مدل فضایی شده است که در حال تست و تجمیع مدل فضایی هستیم.

ماهواره «آت ست» وابسته به دانشگاه امیرکبیر

وی به اختصاص اعتباراتی از سوی سازمان فضایی به ماهواره آت ست اشاره کرد و گفت: به خاطر همکاری خوب سازمان فضایی، ساخت و سفارش قطعات فضایی ماهواره را آغاز کردیم و امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات، در انتهای تابستان سال آینده ماهواره آت ست را به فضا پرتاب کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره مشخصات فنی ماهواره آت ست نیز توضیح داد: براساس طرح اولیه قرار است این ماهواره در مدار 661 کیلومتری زمین قرار گیرد اما با توجه به مذاکرات سه جانبه ای که به زودی میان دانشگاه امیرکبیر، سازمان فضایی و پرتابگر ماهواره صورت خواهد گرفت احتمال تجدید نظر در برخی پارامترها و تغییرات جزیی در ارتفاع مداری یا زاویه تمایل ماهواره وجود خواهد داشت.

وی درعین حال تاکید کرد که حتی درصورت تغییر در ارتفاع مداری ماهواره آت ست، ارتفاع آن از دیگر ماهواره های ایرانی همچون نوید علم و صنعت، امید، رصد و شریف ست بیشتر خواهد بود.

صفوی خاطرنشان کرد: طول عمر ماهواره آت ست بین سه تا پنج سال پیش بینی شده و حدود 80 کیلوگرم وزن خواهد داشت که از نوع ماهواره های کوچک تحقیقاتی خواهد بود.

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید