استعدادیابی ناسا از میان نوجوانان

تاریخ ویرایش: 3 آذر ماه 1393

سازمان فضایی ناسا با کمک یک موسسه پژوهشی در کشور مکزیک نسبت به شناسایی و کشف استعدادهای درخشان در زمینه علوم رباتیک و هوافضا اقدام کرده و با شناسایی گروهی از نوجوانان مکزیکی، آن ها را برای تبدیل شدن به نسل جدید دانشمندان این حوزه ها تحت تربیت و تعلیم قرار داده است.

استعدادیابی ناسا از میان نوجوانان

به گزارش سینا پرس، سازمان فضایی ناسا به همرا یک موسسه پژوهشی – آموزشی در کشور مکزیک، اقدام به تربیت و تعلیم جوانان علاقه مند به صنایع  رباتیک کرده و به تازگی در بین این افراد جوان که نسل جدید دانشمندان این حوزه را تشکیل می دهند، مسابقات طراحی و کنترل ربات برگزار شده است .

این گروه از نوجوانان دانشمند، نخستین گروهی هستند که در این پروژه تحت تعلیم قرار گرفته و اکنون به صورت عملی از آن ها استفاده خواهد شد . سازمان فضائی ناسا با همکاری موسسه AEXA از کشور مکزیک ، در ابتدا افراد مستعد و دارای پتانسیل لازم برای ورود به این عرصه را شناسائی کرده و سپس آن ها را تحت تعلیم قرار می دهد . افراد منتخب در این پروژه همگی جز نوجوانان کم سن و سال بوده و در ابتدا آموزش های ارائه شده به آن ها از طریق نمایش انیمیشن ها و کارتون های مرتبط شروع شده و در ادامه آن ها با مدل سازی با استفاده از بلوک های اسباب بازی مانند Lego ایده ها و طرح های خود را برای ساخت ربات ها عملی می کنند .

در حال حاضر دو تیم منتخب از نخستین گروه این نوجوانان مکزیکی در مسابقات بین المللی برنامه هوا و فضا شرکت کرده و موفق به کسب رتبه های اول و دوم شدند. این مسابقات بین المللی با حضور کشورهای مختلف و توسط سازمان فضائی ناسا برگزار شد .

افراد شرکت کننده در این پروژه که مقام های نخست این مسابقات را به دست آوردند ، از مدرسه رباتیک شهر مکزیکو سیتی The RobotiX school ، پایتخت کشور مکزیک به این مسابقات اعزام شده بودند.  به گفته مرکز فرماندهی مطالعات فضایی ناسا ، به تازگی  17 جوان مستعد و با استعداد در زمینه ربات ها از طرف این موسسه به مرکز مطالعات فضایی هوستون اعزام شدند . هدف از این سفر شرکت در رقابت های علوم فضائی برگزار شده در این مرکز در تاریخ 6 الی 9 ماه نوامبر (برابر با 15 الی 18 آبان ماه سال جاری) اعلام شده بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • حمیدذاکری  |  31 مرداد ماه 1395
    من خودم الان درموردساخت دست رباط ازنطرخودم بهترین ایده رودارم وحتی میتونم درموردسیاهچاله نظریه بدم نه الکی بلکه شخصی تاحدی که درس خوندم بیشترفهمیدم فقط ازهدررفتن وقتم ناراحتم
  • محمد جنگی  |  22 آذر ماه 1400
    من خیلی به هوا فضا علاقه دارم ارزو دارم که یه روز مهندس هوا فضا بشم
فرستادن دیدگاه جدید