گزارش اعزام فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی بین‌المللی

 

بامداد روز دوشنبه، سه فضانورد تیم جدید فضانوردان ایستگاه بین‌المللی فضایی به همراه فضاپیمای روسی با نام Soyuz TMA-15M که به وسیله راکت فضاپیمایی با همین نام حمل می شد، به مدار زمین فرستاده شد.

تاریخ ویرایش: 4 آذر ماه 1393

 

بامداد روز گذشته، سه فضانورد تیم جدید فضانوردان ایستگاه بین المللی فضایی به همراه فضاپیمای روسی با نام Soyuz TMA-15M که به وسیله راکت فضاپیمایی با همین نام حمل می شد، به مدار زمین فرستاده شد. در این فضا پیما، سه فضانورد از ملیت های آمریکایی، روس و ایتالیایی به نمایندگی از آژانس‌های فضایی روسیه، اتحادیه اروپا و ناسا حضور داشتند. این فضا پیما در نخستین ساعات بامداد روز دوشنبه با موفقیت از زمین جدا شده و به فضا شلیک شد. سخنگوی رسمی سازمان فضایی رسیه در بیانیه ای رسمی اعلام کرد که تمامی مراحل این عملیات، بر اساس برنامه از پیش تعیین شده و بدون هیچ گونه مشکلی انجام شد.

این فضاپیما در حالت تنظیم شلیک اتوماتیک در راس ساعت 5:48 بامداد روز گذشته به وقت مسکو، زمین را ترک کرد. گفتنی است که کلیه عملیات شلیک راکت و هدایت راکت فضاپیما در پایگاه بایکوور متعلق به روسیه که در خاک قزاقستان قرار دارد، انجام شد.

سه فضانوردی که به این ماموریت اعزام شدند عبارتند از : Anton Shkaplerov از آژانس فضایی روسیه، فضا نورد ایتالیایی Samantha Cristoforetti به نمایندگی از آژانس فضایی اتحادیه اروپا و Terry Virts فضانورد اعزامی از طرف ناسا.

گفتنی است که پیشتر اعلام شده بود  در صورت هر گونه رویداد پیش بینی نشده، سه فضانورد جانشین نیز برای این ماموریت فضایی در نظر گرفته شده است که در شرایط اضطراری، جایگزین افراد اصلی خواهند شد. این فضانوردان عبارتند از : Oleg Kononenko از روسیه، Kimiya Yui از ژاپن و Kjell Lindgren از ناسا  که البته این افراد به ماموریت اعزام نشده و فضانوردان اصلی بدون هیچ گونه مشکلی به ایستگاه بین الملی فضایی منتقل شدند.د ایستگاه بینامللی فضایی که دارای ملیت های روس، آمریکایی و ایتالیایی بودند، از طریق پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان زمین ر ترک کرده و عازم ایستگاه فضایی بین المللی شدند. این عملیات پرتاب توسط فضاپیمای Soyuz TMA-۱۵M و راکتی با همین نام انجام شد.

منبع: سیناپرس

نوشتار مرتبط: سه فضانورد عازم ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند+تصاویر

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید