خیز روسیه برای تبدیل شدن به قدرت شماره یک فضایی

 

روسیه در نظر دارد تا در قالب برنامه‌ای درازمدت بار دیگر جایگاه و اعتبار گذشته‌اش به عنوان پیشگام اکتشافات فضایی را به دست آورد. آکادمی علوم روسیه با بیان این چشم‌انداز فضایی، از پروژه‌های جاه‌طلبانه برنامه فضایی فدرال روسیه خبر داد.

تاریخ ویرایش: 5 آذر ماه 1393

روسیه در نظر دارد تا در قالب برنامه ای طولانی مدت بار دیگر جایگاه و اعتبار گذشته اش به عنوان پیشگام اکتشافات فضایی را به دست آورد.

لو زلنی مدیر انستیتو تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه با بیان این چشم‌انداز فضایی ضمن اعلام خبر برنامه پرتاب کاوشگر به سوی عطارد در آینده نه چندان دور، از  پروژه های جاه طلبانه برنامه فضایی فدرال روسیه خبر داد.

خیز روسیه برای تبدیل شدن به قدرت شماره یک فضایی

در قالب این برنامه فدرال که از سال 2016 آغاز و تا سال 2025 به طول می انجامد طیف گسترده ای از مأموریتهای فضایی توسط روسیه انجام می شود.

این مقام عالی رتبه علمی روسیه در ادامه گفت: درحال حاضر روسیه در وضعیت خوبی از حیث توسعه برنامه های فضایی قرار دارد. ما هم اکنون در سایر کشورها و برنامه های فضایی آنها نقش داریم. هم اکنون در فضاپیماهای ساخت اروپا، آمریکا و حتی ژاپن از تجهیزات ساخت روسیه استفاده می شود و از آن مهمتر اینکه فناوری بومی روسیه تا مریخ و ماه نیز رسیده است.

مدیر انستیتو تحقیقات فضایی آکادمی علوم روسیه معتقد است اگر برنامه های فضایی یک دهه این کشور محقق شود، تزارها بار دیگر به جایگاهی در رهبری برنامه های فضایی جهان می رسند که در دوران شوروی سابق تجربه کرده بودند.

روسیه در قالب این برنامه چندین مأموریت به سوی مریخ در حد فاصل سالهای 2016 تا 2020 انجام می دهد.

نکته جالب توجه اینجاست که به رغم تحریم های وضع شده از سوی غرب علیه روسیه (به دلیل بحران سیاسی در اکراین)، آمریکا، اروپا و ژاپن از تمایل خود برای حضور در این مأموریتها خبر داده اند.

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • اوستا  |  26 شهریور ماه 1398
    همش بلوف و دروغه
    روسیه کجا و این غلط ها کجا؟
    روسیه اگر قبلاً در زمینه فضایی حرفی برای گفتن داشت به لطف وجود دانشمندان آلمانی بود و بس
فرستادن دیدگاه جدید