قطعی شدن تاریخ پرتاب ماهواره ارتباطی اتحادیه اروپا

 

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان و تاخیرهای پی‌درپی، تاریخ دقیق پرتاب راکت فضاپیمای پروتون-ام که قرار است ماهواره ارتباطی اتحادیه اروپا را به مدار زمین منتقل کند، مشخص شد.

تاریخ ویرایش: 13 آذر ماه 1393

روز گذشته ایرینا زوباروا  Irina Zubareva سخنگوی سازمان فضایی روسیه اعلام کرد : بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده ، راکت فضاپیمای Yamal-401 در تاریخ 16 دسامبر سال جاری ( برابر با بیست و پنجم آذرماه ) به ماموریت فضایی فرستاده خواهد شد و پس از آن راکت فضاپیمای Proton-M که ماهواره ارتباطی اتحادیه اروپا با نام Astra-2G را با خود حمل می کند ، به مدار زمین فرستاده می شود .

این عملیات فضایی در پی انعقاد قراردادی میان سازمان فضایی اروپا و خدمات بین المللی شلیک موشک های فضائی انجام خواهد شد . گفتنی است بر این اساس ، کلیه مراحل شلیک ، کنترل و هدایت این عملیات توسط مرکز فضائی Khrunichev که  طراح و صاحب کارخانه تولید کننده موشک های Proton-M و راکت های جدید Briz-M است ، انجام خواهد شد .

گفتنی است پیش از این برای عملیات پرتاب راکت فضاپیمای حامل ماهواره ارتباطی اتحادیه اروپا تاریخ  بیست و هشتم نوامبر ( برابر با هفتم آذر ماه ) اعلام شده بود که این عملیات به دلیل بروز نقص فنی در سیستم کنترل راکت Proton-M انجام نشده و به تعویق افتاد .

این ماهواره ارتباطی که قرار است برای ایجاد ارتباطات میان اعضای ناتو استفاده شود ، توسط یک مرکز هدایتی در کشور لوکزامبورگ کنترل خواهد شد .

پیش از این Alexander Shmygov سخنگوی سازمان فضایی روسیه در رسانه های خبری اعلام کرده بود  که این عملیات شلیک راکت فضائی پروتون علاوه بر این که چهارصدمین عملیات فضائی انجام شده توسط این نسل از راکت ها محسوب می شود ، هفتمین عملیات شلیک راکت های فضاپیمای پروتون در سال جاری نیز بوده و این موضوع یک دستاورد موفقیت آمیز به شمار می رود .

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب