برنامه‌ی کانادا برای ارسال مریخ‌نورد کوتوله

هر روز رقیب تازه ای وارد مسابقه رسیدن به مریخ می شود. اخیرا شرکتی در کانادا اعلام کرده که تا اواخر سال ۲۰۱۸ مریخ نورد کوتوله به مریخ می فرستد. بر این اساس، یک مریخ نشین و یک مینی مریخ نورد کوتوله به نام Beaver طی 4 سال آینده راهی سیاره سرخ خواهند شد. البته این شرکت برای عملی کردن برنامه اش بیکار نبوده و طی فراخوانی جهانی از علاقندان به توسعه برنامه های فضایی در گوشه و کنار دنیا خواسته که به این پروژه کمک کنند.

تاریخ ویرایش: 17 آذر ماه 1393

هر روز رقیب تازه ای وارد مسابقه رسیدن به مریخ می شود. اخیرا شرکتی در کانادا اعلام کرده که تا اواخر سال ۲۰۱۸ مریخ نورد کوتوله به مریخ می فرستد.

مریخ‌نورد کوتوله کانادا

این مأموریت "نور شمالی" (Northern Light) نام دارد و از سوی شرکت Thoth Technology کانادا به عنوان مأموریتی روباتیکی در مریخ معرفی شده است.

بر این اساس، یک مریخ نشین و یک مینی مریخ نورد کوتوله به نام Beaver طی 4 سال آینده راهی سیاره سرخ خواهند شد. البته این شرکت برای عملی کردن برنامه اش بیکار نبوده و طی فراخوانی جهانی از علاقندان به توسعه برنامه های فضایی در گوشه و کنار دنیا خواسته که به این پروژه کمک کنند.

هدف اصلی از این مأموریت جستجو برای پیدا کردن اثری از گازهای نشانگرزیستی است. منظور از این گازها همانهایی است که می تواند نشانی روشن از منابع بیولوژیکی باشد.

متان از جمله گازهایی است که در این مأموریت تلاش می شود نشانی از آن در مریخ پیدا شود.

روبات مریخ نوردی که توسط این شرکت کانادایی راهی سیاره سرخ خواهد شد قابلیت خرد کردن صخره ها با هدف کشف ساختار تشکیل دهنده آنها را دارد.

تاکنون نقطه مشخصی برای فرود این روباتها و آغاز مأموریتشان آغاز نشده با این حال قابل پیش بینی است که این نقطه به خط استوای این سیاره که حداکثر تابش خورشید را دریافت می کند نزدیک خواهد بود.

کل هزینه مورد نیاز این پروژه هنوز اعلام نشده اما تاکنون 980 هزار دلار جمع آوری شده است.

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب