حضور «الکساندروف» کیهان‌نورد روس در ایران

 

الکساندر الکساندروف، مشهورترین سرنشین فنی ایستگاههای سالیوت 7 و میر برای شرکت در یکصد و سی و هفتمین نشست باشگاه نجوم اصفهان به این شهر سفر خواهد کرد.

تاریخ ویرایش: 24 آذر ماه 1393

به گزارش ایرنا، مرکز آموزش نجوم ادیب اصفهان روز یکشنبه اعلام کرد: این کیهان نورد روس دوشنبه 24 آذر در یکصد و سی و هفتمین نشست باشگاه نجوم اصفهان که در کتابخانه مرکزی این شهر برگزار می شود، شرکت و پیرامون آخرین یافته های کیهان شناسی سخنرانی می کند.

وی به عنوان یکی از مشهورترین سرنشینان فنی ایستگاه فضایی سالیوت 7 و میر بوده و اکنون مهندس ارشد موسسه فضایی 'انرگیا' است.

الکساندروف قرار است در سفر به ایران با همراهی سیروس برزو پژوهشگر و روزنامه نگار تاریخ فضانوردی، افزون بر اصفهان از تهران و تبریز بازدید و در این شهرها با مردم و مسوولان دیدار و گفت وگو کند.

وی در سخنرانی هایش به شرح تجربیات از سفرهای فضایی و علمی خود می پردازد و به سوالات شرکت کنندگان نیز پاسخ می دهد.

الکساندر الکساندروف فضانورد کهنه کار شوروی سابق در حال حاضر مسئول بخش آزمایش های سرنشین دار موسسه موشکی و کیهانی 'انرگیا' روسیه است.

وی تاکنون دو پرواز به فضا داشته و در این ماموریت ها جمعا 309 شبانه روز و 18 ساعت و 2 دقیقه و 58 ثانیه را در فضا به سر برده است.

این فضاونورد دو بار نیز عملیات راهپیمایی فضایی را با مجموع 5 ساعت و 45 دقیقه انجام داده است.

وی که متولد 20 فوریه 1943 در شهر مسکو (روسیه) است، در سال 1960 تحصیلات دبیرستانی را در شهر زاگوریانکا استان مسکو به پایان رساند.

سپس در سال 1963 دوره آموزشگاه نظامی هوایی فنی خدمات تخصصی «سرپوخوفسکی» در دانشکده فناوری رادیویی را گذراند و به دلیل انحلال دانشکده فناوری رادیویی، همان سال به خدمت سربازی رفت.

الکساندروف در سال های 1964 تا 1969 در دانشگاه فنی بائومان درس خواند و تخصص مهندسی الکترومکانیک را به دست آورد.

وی در 24 اکتبر 1988 در دانشکده مهندسی فیزیک مسکو موفق به دریافت دکترای علوم فنی شد.

وی مولف مجموعه ای از کتاب های علمی و فنی است و همچنین یکی از اعضای گروه نویسندگان کتاب های 'کارهای مونتاژی و تعمیرو بازسازی در فضا' بوده است.

این کتاب ها در سال 1990 چاپ شد. همچنین کتاب 'تاریخچه فناوری فضایی در انرگیا' به نوشته الکساندروف در سال 1996 منتشر شد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید