روسیه و آمریکا قرارداد فروش موتور موشک های فضایی امضا کردند

به گزارش ایرنا، ریانووستی روز چهارشنبه اعلام کرد: شرکت آمریکایی فضایی 'اوربیتال' با شرکت روسی 'انرگوماش' قراردادی برای خرید موتور موشک های فضایی از نوع 'ار.دی-181' امضا کرد. ارزش قرارداد حدود یک میلیارد دلار اعلام شده است و مطابق آن شرکت انرگوماش موتور موشک های فضایی 'ار.دی-181' به شرکت آمریکایی تحویل و در نصب موتور به موشک و آزمایش آن شرکت خواهد کرد.

تاریخ ویرایش: 28 آذر ماه 1393

به گزارش ایرنا، ریانووستی روز چهارشنبه اعلام کرد: شرکت آمریکایی فضایی 'اوربیتال' با شرکت روسی 'انرگوماش' قراردادی برای خرید موتور موشک های فضایی از نوع 'ار.دی-181' امضا کرد.

ارزش قرارداد حدود یک میلیارد دلار اعلام شده است و مطابق آن شرکت انرگوماش موتور موشک های فضایی 'ار.دی-181' به شرکت آمریکایی تحویل و در نصب موتور به موشک و آزمایش آن شرکت خواهد کرد.

قرار است از اواسط سال 2015 تحویل موشک های روسی به شرکت آمریکایی آغاز شود.

قرارداد فروش موتور موشک های فضایی روسی میان روسیه و آمریکا در حالی امضا شده است که مقامات کنگره آمریکا پیشتر مخالفت خود را با این قرارداد اعلام کرده بودند.

روابط روسیه و آمریکا به دلیل اختلاف دو کشور در مساله اوکراین تیره شده است و کنگره آمریکا اخیرا مصوبه ای را برای تشدید تحریم ها علیه روسیه امضا کرد.

در همین حال 'دمیتری راگوزین' معاون امور دفاعی و فضایی نخست وزیر روسیه اعلام کرد: آمریکا در اوج تمایل برای اعمال تحریم های گوناگون علیه روسیه قرار دارد اما از جایگزینی فناوری های روسی ناتوان است.

راگوزین در وبلاگ خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: به رغم ادامه سیاست تحریمی از سوی آمریکا علیه بخش های صنایع نظامی و هوافضای روسیه، واشنگتن توانایی طراحی فناوری های مشابه فناوری های روسی برای رفع نیازهای خود را ندارد.

وی به عنوان مثال به ناتوانی آمریکا در ساخت موتور موشک فضایی مشابه موتور موشک فضایی روسی از نوع ˈان.کا-33ˈ اشاره کرد که در دهه 1970 میلادی در دوره اتحاد جماهیر شوروی طراحی شده است و با سوخت مایع کار می کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید