مرکز ملی فضایی ایران براساس دستور رییس جمهوری در آینده نزدیک و تحت نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان یک واحد مستقل کار خود را رسما آغاز می‌‌کند.

جهانگیر جُدَی رییس مرکز فضایی ایران

به گزارش خبرگزاری دانشجو، براساس دستوری که آذرماه ۹۳ از سوی رئیس جمهوری خطاب به معاون علمی و فناوری خود مبنی بر راه اندازی مرکز ملی فضایی صادر شد و با پیگیری‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، این مرکز به زودی و به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

بر همین اساس جهانگیر جُدَی رییس مرکز فضایی ایران، درباره راه اندازی رسمی این مرکز اظهار کرد: اواسط سال جاری رییس محترم جمهوری دستور راه اندازی مرکز ملی فضایی ایران را به معاونت علمی و فناوری صادر کرد که هدف از ایجاد آن؛ هماهنگی، سیاستگذاری، برنامه ریزی و نظارت با استفاده از ظرفیت‌های قانونی مربوط به مراکز عالی تحقیقاتی و با رعایت قوانین و مقررات مربوطه عنوان شده بود. بر همین اساس این مرکز یکی از واحدهای تابعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خواهد بود که دارای تشکیلات مستقل و نیروی انسانی متخصص از مراکز علمی و تخصصی است.

وی ادامه داد: این مرکز ملی در آینده نزدیک و در اوایل سال جاری با تکمیل نیروی انسانی و ایجاد ساختار سازمانی و تامین مکان فیزیکی رسما شروع به کار می‌کند. لازم به ذکر است که این مرکز با نگاه چابک سازی و استفاده از ظرفیت‌های نیروی انسانی بیرون سازمانی و متخصصان مراکز علمی و تخصصی اهداف تعیین شده را پیگیری خواهد کرد.

جُدَی با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی فضایی و پیگیری مصوبات شورای عالی فضایی توسط این مرکز انجام خواهد شد، ابراز کرد: امور اجرایی توسط نهادهای تحقیقاتی و صنعتی کشور از جمله سازمان صنایع هوافضا، مشارکت صنایع الکترونیک، مرکز تحقیقات مخابرات، سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صورت خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید