اسپیس‌ایکس شکست را با موفقیت آزمایش کرد + تصویر

شرکت اسپیس‌اکس (SpaceX)، براساس برنامه از پیش اعلام‌شده خود، صبح پنجشنبه به وقت فلوریدای آمریکا، کپسول اسپیس‌دراگون را برای تست وضعیت پرتاب ناموفق، با موفقیت مورد آزمایش قرارداد. در این آزمایش قرار بود وضعی را که در آن خدمه ناگزیر به جدا شدن سریع از 8 موتور فضاپیما می‌شوند، شبیه‌سازی کند.

تاریخ ویرایش: 19 اردیبهشت ماه 1394

شرکت اسپیس‌اکس (SpaceX)، براساس برنامه از پیش اعلام‌شده خود، صبح پنجشنبه به وقت فلوریدای آمریکا، کپسول اسپیس‌دراگون را برای تست وضعیت پرتاب ناموفق، با موفقیت مورد آزمایش قرارداد.

کپسول اسپیس‌دراگون
کپسول اسپیس‌دراگون

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از سایت سازمان فضانوردی آمریکا، ناسا در این آزمایش قرار بود وضعی را که در آن خدمه ناگزیر به جدا شدن سریع از 8 موتور فضاپیما می‌شوند، شبیه‌سازی کند.

اسپیس دراگون در ساعت 9 صبح به وقت محلی از پایگاه فضایی کیپ کانابرال فلوریدا، به آسمان پرتاب شد و 2 دقیقه بعد در سطح اقیانوس آرام پس از جدا شدن کپسول سرنشین از موتورها، با موفقیت فرود آمد.

ناسا اهداف این آزمایش را بررسی منحنی طی‌شده تا نقطه فرود و دیگری اثری که برخورد روی خدمه پرواز و تجهیزات می‌گذارد، اعلام کرده است. در آزمایش که با یک کپسول بدون سرنشین انجام شد، فرض بر این بود که چند ثانیه پس از پرتاب، سفینه به مشکل برخورده و باید بخش حامل سرنشین از آن جدا شود.

کپسول اسپیس‌دراگون
کپسول اسپیس‌دراگون

فضاپیمای شاتل ناسا که فضانوردان این سازمان را به مدار زمین می‌برد، پس از چند پرتاب فاجعه‌بار و ناموفق که منجر به کشته شدن تعدادی از فضانوردان زبده این سازمان در لحظه پرتاب یا در فازهای نخستین پرواز شد به‌وقوع پیوست، بازنشسته شد.

ناسا اکنون نزدیک به یک دهه است که تلاش می‌کند این فضاپیما را با نمونه‌ای امن و مطمئن‌تر جایگزین کند. اکنون ناسا برای ماموریت‌های انسانی خود در فضا، از فضاپیمای سایوز روسیه استفاده می‌کند.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید