تصویر ماهواره فجر، طرح جلد نشریه روسیه

 

ماهنامه اخبار فضایی روسیه (новости космонавтики) که از معتبرترین نشریات علمی این کشور به شمار می آید به شکل ویژه به فعالیت‌های فضایی ایران پرداخت و در شماره اخیر خود ماهواره ایرانی فجر در طرح جلد نشریه اخبار فضایی روسیه اختصاص داده شده است.

تاریخ ویرایش: 16 خرداد ماه 1394

ماهنامه اخبار فضایی روسیه (новости космонавтики) که از معتبرترین نشریات علمی این کشور به شمار می آید به شکل ویژه به فعالیت‌های فضایی ایران پرداخت و در شماره اخیر خود ماهواره ایرانی فجر در طرح جلد نشریه اخبار فضایی روسیه اختصاص داده شده است.

نکته جالب توجه که روی جلد چهارمین شماره از مجله در سال جاری میلادی عکس ماهواره بر سفیر فجر کار شده است که نشان از اهمیت موضوع فعالیت ها و دستاوردهای فضایی برای این نشریه معتبر دارد.

ماهنامه اخبار فضایی روسیه (новости космонавтики) که از معتبرترین نشریات علمی این کشور به شمار می آید به شکل ویژه به فعالیت‌های فضایی ایران پرداخت
تصویر روی جلد ماهنامه اخبار فضایی روسیه (новости космонавтики) که سیستم پرتاب ماهواره فجر بر روی آن نقش بسته است.

انتشار چنین مطلبی با این شکل بازخورد بسیار ویژه در بین کارشناسان و مسئولان فضایی سراسر دنیا، از جمله ایران و روسیه به دنبال داشته است.

ماهنامه اخبار فضایی روسیه در شماره اخیر خود، طرح روی جلد و هشت صفحه را به گزارش هایی از فعالیتهای فضایی ایران اختصاص داد.

سیروس برزو، روزنامه نگار علمی پیشگام ترویج دانش کیهان نوردی در کشور و پژوهشگر تاریخ کیهان نوردی در خصوص انتشار این گزارش ها در نشریه معتبر اخبار فضایی می گوید: از چند ماه قبل ارتباط هایی با این ماهنامه برقرار کردم و طی چند جلسه با مسئولان مختلف آن از جمله نویسندگان، معاون سردبیر و سردبیر آن با آنها درباره موفقیت های فضایی ایران صحبت و تشویق کردم که در این زمینه مطالبی داشته باشند.

خوشبختانه این توصیه ها ثمر بخش بود و به نتیجه رسید و در آخرین شماره این مجله دو گزارش درباره فعالیت های فضایی ایران ارایه شده است.

در این شماره که عکس روی جلدش را به ماهواربر سفیر اختصاص داده، دو مقاله با عناوین ایران سفینه فضایی اش را به نمایش گذاشت (صفحات 15 و 16) و فجر ایران (صفحات 20 تا 25) به قلم ایگور لیسوف، مفسر این ماهنامه به چاپ رسیده است.

در مطلب ایران سفینه فضایی اش را به نمایش گذاشت عکس و اطلاعاتی درباره ماکت ناو کیهانی ایران که در بهمن ماه گذشته توسط پژوهشگاه فضایی ایران به نمایش گذاشته شد مطالبی آمده است.

مطلب دوم با عنوان فجر ایران مقاله مفصلی است به قلم لیسوف، درباره تاریخچه فعالیت های فضایی ایران از جمله ماهواره ها، ماهواره برها و محموله های زیستی.

منبع: ایرنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید