برنامه‌ی سازمان فضایی ژاپن برای ارسال فضاپیما به یکی از دو قمر مریخ

 

سازمان فضایی ژاپن از برنامه این سازمان برای ارسال فضاپیما به یکی از دو قمر مریخ و نمونه برداری از سطح آن پرده برداشت. طرح اولیه برای سفر به هر فوبوس و یا دیموس در یک جلسه کمیته فرعی تصویب شد و برای تایید رسمی به شورای سیاست فضایی دولت ژاپن ارسال می شود.

تاریخ ویرایش: 24 خرداد ماه 1394

سازمان فضایی ژاپن از برنامه این سازمان برای ارسال فضاپیما به یکی از دو قمر مریخ و نمونه برداری از سطح آن پرده برداشت.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری ساینس، نمونه های گرفته شده از سطح قمر مریخ برای تجزیه و تحلیل به زمین بازگردانده می شود.

برنامه‌ی سازمان فضایی ژاپن برای ارسال فضاپیما به یکی از دو قمر مریخ

طرح اولیه برای سفر به هر فوبوس و یا دیموس در یک جلسه کمیته فرعی تصویب شد و برای تایید رسمی به شورای سیاست فضایی دولت ژاپن ارسال می شود.

سازمان اکتشافات هوا و فضا ژاپن یا JAXA اعلام کرد، این سفر رفت و برگشت بین 3 و 7 سال، بسته به مسیر آن و نیز قمری که این کاوشگر بر آن فرود می آید، طول خواهد کشید.

در حالیکه سازمان های فضایی آمریکا، روسیه و اروپا کاوشگرهایی به مریخ ارسال کرده اند و هند ماهواره ای در مدار این سیاره دارد اما ژاپن اولین کشوری بود که در سال 2010 موفق به فرود یک کاوشگر بر سطح یک سیارک شد و نمونه هایی از سطح آن را به زمین بازگرداند.

سازمان فضایی ژاپن در ماه مه اعلام کرد، این سازمان در حال بررسی امکان سنجی و هزینه های ماموریت به قمر مریخ است و جزئیات این فضاپیما، از جمله اندازه و نوع موتور، هنوز طراحی نشده است.

بر اساس چند گزارش این ماموریت در سال 2022 آغاز می شود این در حالی است که یک سازمان نماینده، به وال استریت ژورنال اعلام کرده است که هنوز هیچ چهارچوب زمانی برای این ماموریت مشخص نشده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید