در پنجاه و یکمین سالن صنایع هوانوردی در بورژه در حومه پاریس، بیش از ۲۲۰۰ شرکت صنایع هوافضا محصولات خود را عرضه کرده اند.

در سالن امسال که از ۱۵ تا ۲۱ ژوئن (۲۵ تا ۳۱ خرداد) برگزار می شود، هواپیماهای بدون سرنشین یا پهپاد بیش از دیگر محصولات دیده می شود. پیشرفت و تکامل این فناوری، امکان عکسبرداری هوایی را فراهم کرده است. در حالیکه چند سال پیش این کار تنها با هلیکوپتر امکان پذیر بود..

در غرفه شرکت فرانسوی پارو (Parrot) عملیات آکروباتی پهپادها همراه با صدای بلند موسیقی الکترونیک بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جذب کرد. شرکت پارو، اولین شرکتی است که پهپادها را برای مصرف کنندگان عادی به بازار عرضه کرده است.

هنری سیدو، مدیر عامل این شرکت درباره دلیل محبوبیت پهپادها می گوید: «با پهپادها می توان خیلی ساده عکسهای زیبا گرفت، بر فراز کوه پرواز کرد، یا برفراز ساختمان ها تصاویر باورنکردنی تهیه کرد. دلیل محبوبیت این پهپادها همین است.»

شرکت ایرباس هم در سالن امسال هواپیمای الکتریکی خود موسوم به “ای فن” E-Fan را به نمایش گذاشته است. این هواپیماها دی اکسید کربن تولید نمی کنند و می توانند با سرعت۲۰۰ کیلومتر بر ساعت، به مدت ۹۰ دقیقه پرواز کنند. هزینه شارژ کامل باتری ۲ یورو است. یعنی ۲ یورو برای هر ساعت پرواز. در حالیکه رقم مشابه برای پرواز با هوایپمای عادی از همین نوع که با بنزین کار می کند، بین ۳۰ تا
۴۰ یورو است.

یک خلبان می گوید: «از امسال و طی سالهای آینده می توانیم با هواپیماهای کاملاً الکتریکی پرواز کنیم که دی اکسید کربن تولید نمی کنند و خیلی بی صداتر هستند. اینها چالش های بزرگ ما از نظر محیط زیست است.»

در حال حاضر شرکت ایرباس مشغول ساخت انواع دونفره و چهارنفره این هواپیماست و می خواهد نوع دونفره آن برای تربیت خلبان را در سال ۲۰۱۷ روانه بازار کند. این هواپیما، اولین هواپیمای الکتریکی خواهد بود که با استانداردهای بین المللی جواز پرواز مطابقت دارد..

منبع: یورونیوز

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید