سولار ایمپالس رکورد پرواز با هواپیماهای خورشیدی را شکست

 

هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس ۲» پس از ثبت یک رکورد تاریخی و عبور از سخت ترین مرحله سفر به دور زمین، در هاوایی فرود آمد. این هواپیمای خورشیدی سفر به دور زمین خود را در ماه مارس و از ابوظبی امارات آغاز کرده و با گذراندن مراحل مختلف این بار به سخت ترین بخش از مأموریت خود رسید: عبور از اقیانوس آرام.

تاریخ ویرایش: 16 تیر ماه 1394

هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس ۲» پس از ثبت یک رکورد تاریخی و عبور از سخت ترین مرحله سفر به دور زمین، در هاوایی فرود آمد.

هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس ۲»
هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس ۲»

به گزارش خبرگزاری مهر، این هواپیمای خورشیدی سفر به دور زمین خود را در ماه مارس و از ابوظبی امارات آغاز کرده و با گذراندن مراحل مختلف این بار به سخت ترین بخش از مأموریت خود رسید: عبور از اقیانوس آرام.

بورشبرگ و پیکارد دو خلبان هواپیمای خورشیدی سولار ایمپالس ۲ بودند که پس از ترک ناگویا و ۵ شبانه روز پرواز مستمر بر فراز اقیانوس آرام موفق شدند در غرب هونولولو واقع در جزیره هاوایی فرود آیند. آنها در این مدت برای تأمین خواب مورد نیاز بدنشان تنها چرتهای ۵ تا ۲۰ دقیقه ای می زدند!

تمام انرژی مورد نیاز این هواپیما برای پرواز به دور زمین از طریق سلولهای خورشیدی نصب شده بر روی آن تأمین می شود. در این بخش از پرواز که هشتمین مرحله از سفر هواپیما به دور زمین محسوب می شد مسافتی درحدود ۷ هزار و ۲۰۹ کیلومتر طی گردید.

سولار ایمپالس ۲ توانست رکورد ۱۱۷ ساعت و ۵۲ دقیقه پرواز مستمر را تنها با تکیه بر انرژی خورشیدی به ثبت برساند.

این هواپیما همچنین تا ارتفاع ۸ هزار و ۶۳۴ متری نیز اوج گرفته و به حداکثر سرعت ۶۱.۱۹ کیلومتر بر ساعت هم رسید.

این هواپیمای خورشیدی با پهنای بال ۴۲ متری از بوئنیگ ۷۴۷ نیز پهن تر بوده اما تنها ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

بخش قابل توجهی از بدنه سولار ایمپالس ۲ از فیبر کربنی تولید شده و جالب اینکه ۱۷ هزار و ۲۴۸ سلول خورشیدی نصب شده در آن که تنها ۱۳۵ میکرون ضخامت دارند، انرژی لازم برای فعالیت ۴ موتور برقی آن را تأمین می کنند.

مطالب بیشتر در این زمینه:

هواپیمای خورشیدی ایمپالس از نقطه بی‌بازگشت گذشت

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید