برنامه هوشمند ارسال انسان به مریخ ‌

تاریخ ویرایش: 13 تیر ماه 1394

دانشمندان بر این باورند که یک رویکرد گام به گام می‌تواند بطور موثر و ارزانتری برای ارسال انسان به مریخ مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا، محققان اظهارکردند: با به حداقل رساندن تحولات جدید و تکیه بیشتر بر دارایی‌های کنونی یا برنامه‌ریزی شده ناسا می‌توان با بودجه پیش‌بینی شده ناسا به این استراتژی دست یافت.

به گفته هابی پرایس، جان بیکر و فیروز نادری از آزمایشگاه پیشرانش جت در موسسه فناوری کالیفرنیا، این ماموریت گام به گام با فرود فضاپیمای سرنشین‌دار بر روی قمر فوبوس مریخ در سال 2033 آغاز خواهد شد و سپس با یکماموریت اقامت موقت در سال 2039 ادامه خواهد یافت و در نهایت در سال 2043 اقامت بلندمدت در سیاره مریخ کلید خواهد خورد.

اسکات هابارد از دانشگاه استنفورد در سرمقاله‌ای در مجله New Space به توضیح مسائل پیچیده مهندسی، امنیتی و بهداشتی مرتبط با سفر درازمدت به مریخ پرداخته که تا کنون حل شده‌اند.

وی در ادامه افزود: با غلبه بر تمامی مشکلات فنی و مالی ، اکنون رویای سفر به مریخ مجددا احیا شده است.

ناسا با تعیین جایزه‌ای 30 هزار دلاری برای ایده‌های برتر طراحی خلاقانه در پی دریافت طرحی برای محافظت از سفینه خدمه ساکن در مریخ است.

آژانس فضایی ناسا در حال توسعه قابلیت‌های مورد نیاز برای ارسال انسان به یک سیارک در سال 2025 و ارسال انسان به مریخ در سال 2030 است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
واژه‌های کلیدی : هوافضا مریخ ناسا انسان