منابع آگاه یکشنبه اعلام کردند فضاپیمای تدارکاتی روسی پروگرس که جمعه پرتاب شده بود یکشنبه صبح توانست در موعد مقرر به ایستگاه فضایی بین المللی ملحق شود.

الحاق این فضاپیما پس از شکست دو فضاپیمای دیگر برای تامین تدارکات ایستگاه فضایی بین المللی صورت می گیرد.

سازمان فضایی روسیه، روسکوسموس، در بیانیه ای اعلام کرد :« فضاپیمای تدارکاتی پروگرس ام -28 ام در ساعت 10 و 11 دقیقه به وقت مسکو (‌هفت و 11 دقیقه به وقت گرینویچ) به بخش روسی ایستگاه فضایی بین المللی ملحق شد.»

این فضاپیما بیش از دو تن و 300 کیلوگرم اکسیژن ،‌سوخت ،‌مواد غذایی و تجهیزات علمی و همچنین بسته های شخصی برای سه فضانورد حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی یعنی گنادی پادالکا Guennadi Padalkaو میخائیل کورنینکو Mikhaïl Kornienko روس و همچنین اسکات کلی Scott Kelly آمریکایی آورده است .

پادالکا قرار است نوامبر به زمین بازگردد و این درحالی است که دو فضانورد دیگر درحال اجرای ماموریت یک ساله ای هستند که مارس آینده پایان خواهد یافت . سه فضانور دیگر قرار است تا پایان ژوئیه به فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو ،‌این نخستین فضاپیمای باری است که پس از انهدام نخستین فضاپیمای باری پروگرس در فضا در هشتم مه ، توانست به ایستگاه فضایی بین المللی متصل شود.

چند روز پیش نیز موشک فالکون Falcon از شرکت اسپیس ایکسSpaceX که فضاپیمای بدون سرنشین آن، ‌دراگون ،Dragon قرار بود مایحتاج ایستگاه فضایی بین المللی را منتقل کند ،‌منفجر شد.

در مقابل ، یک فضاپیمای پروگرس که حامل بار نبود ،‌ماه مه توانست به ایستگاه فضایی بین المللی ملحق شود و یازدهم ژوئن(21 خرداد) سه فضاپیما را با خود بازگرداند.

بازگشت این فضاپیما در اصل برای 12 مه ( 22 اردیبهشت ) پیش بینی شده بود اما آنها به سبب حادثه سقوط آخرین فضاپیمای باری پروگرس مجبور شده بودند اقامت خود را یک ماه تمدید کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید