در این اسلایدشو و فیلم علمی بیننده شاهد صحنه هایی از سفر تاریخی یک هواپیمای خورشیدی به دور دنیا و خطرناک‌ترین صحنه های پرواز و فرود آن خواهد بود.

هواپیمای” سولار ایمپلاس 2 “که با انرژی خورشیدی کار می‌کند، سفر به دور دنیا را با پرواز از پایگاه ابوظبی به مقصد مسقط آغاز کرد. مرحله اول این پرواز که از ساعت هفت و دوازده دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت محلی آغاز شد تا مسقط که چهارصد کیلومتر است، دوازده ساعت بطول خواهد انجامید.

آندره بورشبرگ، یکی از دو خلبان این هواپیما با ابراز خوشحالی از این پرواز گفت: “هر دوی ما در یک سطح خاصی از هیجان هستیم. اما این هیجان با تمرکز بر کارمان و همچنین خوشحالی همراه است.” پرواز این هواپیما که برای روز شنبه پیش بینی شده بود، به دلیل وزش باد با دو روز تاخیر انجام شد. این پرواز دور دنیا که قرار است در دوازده مرحله صورت گیرد حاصل دوازده سال تحقیق این دو خلبان بوده است. این دو خلبان، هدف از این پرواز را تشویق به استفاده از فن آوریهای پاک عنوان کرده اند.

هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس ۲»
هواپیمای خورشیدی «سولار ایمپالس ۲»

فرود این هواپیما را می‌توان به شکلی، فرودی تاریخی دانست زیرا این هواپیما بدون اینکه هیچ سوختی مصرف کرده باشد و صرف تکیه بر انرژی خورشیدی، در آخرین سفر خود بعد از برخاستن از ژاپن و طی کردن اقیانوس آرام، در هاوایی به زمین نشست.

سولار ایمپالس در مرحله بعدی با طی کردن آمریکا و حرکت به سوی نیویورک، می بایست قبل از شروع فصل گردبادهای خطرناک، اقیانوس اطلس را نیز طی کند تا به اروپا برسد.

خلبان هواپیما گفته است در طول پرواز طولانی خود بر فراز اقیانوس آرام، از یوگا و تمرکز حواس برای جلوگیری از خستگی ناشی از این پرواز بهره جسته است.

[لینک فیلم در آپارات]

منبع فیلم و عکس: رویترز، مهر، یورونیوز
تدوین و جلوه‌های ویژه: جواد ودودزاده/جام جم نما

مطالب بیشتر در این زمینه:

هواپیمای خورشیدی ایمپالس از نقطه بی‌بازگشت گذشت
سولار ایمپالس رکورد پرواز با هواپیماهای خورشیدی را شکست

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید