دومین همایش یافته‌های نوین در هوافضا، مکانیک و علوم وابسته، شهریور 95

دومین همایش یافته‌های نوین در هوافضا، مکانیک و علوم وابسته به همت دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در تاریخ 31 شهریور 95 برگزار می‌شود.

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران؛ آبان 1395

هفتمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و فضایی ایران در تاریخ 4 تا 7 آبان 1395 در محل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی برگزار می‌گردد. برای آگاهی بیشتر می‌توانید به تارنمای نمایشگاه به نشانی  www.tehranairshow.com مراجعه نمایید.

کاوشگر شیاپارلی اروپا مهر امسال به مریخ می‌رسد

کاوشگر شیاپارلی (Schiaparelli)، بخشی از محموله‌ای‌‌ است که در راه سیاره سرخ قرار دارد و در واقع آزمونی برای سیستم فرود سازمان فضایی اروپا محسوب می‌شود. این کاوشگر به همراه یک ماهواره بررسی گازها به مدار مریخ می‌رود و از آنجا روی سطح این سیاره فرود می‌آید.

شرکت هوافضای بویینگ 100 ساله شد

امروز بوئینگ، شرکت بزرگ هوافضایی جهان صد ساله شد. تاسیس این غول پیشرو در صنعت هوافضای جهان به سال 1916 بر می‌گردد. بوئینگ، نخستین و بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان در ساخت هواپیماهای تجاری و دومین شرکت بزرگ در ساخت سیستم‌های دفاعی جهان است.

هشتمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در کیش، آبان 95

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران در تاریخ 26 تا 29 آبان 1395 در جزیره کیش برگزار می شود. برای دریافت اطلاعات بیشتر به تارنمای این نمایشگاه به نشانی www.iranairshow.com مراجعه نمایید.

اگزومارس؛ نحوه ضدعفونی کردن ابزاری که به سیاره سرخ فرستاده می شود

مأموریت فضایی اگزومارس برای یافتن نشانه های حیات است و ابزاری که با اگزومارس به فضا می روند باید قبل از پرتاب به فضا استرلیزه شوند تا حیات روی سطح سیاره را آلوده نکنند. می دانیم که روی سطح زمین باکتری های فوق العاده مقاومی وجود دارند که می توانند شرایط سخت محیطی را تحمل کنند و در سفر فضایی روی عرشه فضا پیما زنده بمانند.

اگزومارس در کدام قسمت سیاره سرخ باید نشانه‌های حیات را جست‌وجو کند؟

در طول سال ۲۰۱۶، فضاپیمای اگزومارس (Exomars) اینک به سوی مریخ می‌رود و مأموریتش جست‌وجوی نشانه‌های حیات در این سیاره است. وقتی در ماه اکتبر به مقصد برسد، کاوشگری را به سوی سطح سیاره خواهد فرستاد. این کاوشگر، نخستین فرود کنترل شده ابزاری روی سطح سیاره سرخ خواهد بود.

برپایی نخستین پاویون تخصصی هوایی در پنجمین نمایشگاه اینوتکس (INOTEX 2016)

ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش ‌بنیان هوایی و هوانوردی نخستین پاویون تخصصی هوایی را در پنجمین نمایشگاه اینوتکس ایران برپا می کند. این نمایشگاه دوم تا پنجم خرداد ماه 95 در نمایشگاه بین‌المللی تهران سالن خلیج فارس برپا می‌شود.

اطلاعیه سازمان فضایی ایران در خصوص «مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی»

سازمان فضایی ایران در حال برگزاری نخستین دوره مسابقات طراحی و ساخت ماهواره های مکعبی در ایران است. این مسابقات با هدف ارتقای صنعت فضایی کشور و همچنین تربیت و جذب نیروی انسانی متخصص و ایجاد ارتباط مستقیم و پایدار صنعت و دانشگاه برگزار خواهد شد.

نخستین دوره مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی، 1395

سازمان فضایی ایران نخستین دوره مسابقات طراحی و ساخت ماهواره‌های مکعبی در ایران را با عنوان «مسابقه ماهواره دانشجویی مکعب ایرانی» برگزار می‌نماید.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری