برگزرای رزمایش مشترک "امنیت هوافضایی 2016" توسط روسیه و چین

براساس برنامه اعلام شده، روسیه و چین رزمایش مشترک کامپیوتری فرماندهی - ستادی «امنیت هوا - فضایی- 2016» را برگزار می کنند.

تأخیر در پروژه فرود روی مریخ روسیه-اروپا

پروژه فرود و اکتشاف روی مریخ که پروژه‌ای مشترک میان سازمان فضایی فدرال روسیه و سازمان فضایی اروپاست و قرار است در دو مرحله انجام شود، شامل یک ماهواره مریخ‌گرد و یک مرکز فرود روی مریخ به همراه یک مریخ‌نورد است که می‌تواند تا عمق دو متری سطح را حفاری و نمونه‌برداری و آزمایش کند.

اگزومارس و جستجوی حیات در مریخ

هنگامی که اگزومارس در ماه اکتبر آینده به سیاره سرخ برسد به چند بخش تقسیم می شود. فضاپیمای اصلی در مدار مریخ می ماند و یک کاوشگر کوچک به نام شیاپارالی (Schiaparelli)، روی سطح مریخ می نشیند.

پانزدهمین کنفرانس بین المللی هوافضا برگزار شد

این کنفرانس بین المللی با هدف پرداختن به نیازمندی‌های صنعت هوانوردی، تقویت زیرساختهای این صنعت و چالش‌های توسعه صنایع هوافضا و با حمایت انجمن هوافضای ایران، سازمان فضایی ایران، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری، سازمان صنایع هوافضا و وزارتخانه های راه و علوم برپا شده است.

حضور 35 کشور جهان در اجلاس «هوانوردی ایران- 2016»

نمایندگانی از شرکت‌های سازنده هواپیما از جمله «بمباردیر کانادا، امبرائر برزیل، ای.تی.ار (ایتالیایی-فرانسوی) و شرکت ایرباس در این اجلاس بین المللی راهکارهای فروش هواپیما به شرکت های ایرانی را مورد بررسی قرار می دهند.

استفاده از فناوری‌ نانو برای توسعه قابلیت‌های نظامی جدید

در اوایل سال 2015 میلادی، سناتور اِسکامر، کمیته بودجه سنا را قانع کرد که این اعتبارات را افزایش دهند تا با اتکا بر آن، برنامه نظامی ManTech قادر باشد پروژه‌های جدیدی را در سال 2016 میلادی آغاز کند.

چین به دنبال رکوردزنی در پرتاب‌های فضایی 2016

چین انجام بیش از 20 ماموریت فضایی را برای سال 2016 در دستور کار قرار داده است که این بیشترین تعداد ماموریت در یک سال است. شرکت علم و فناوری و هوافضای چین اعلام کرد که قصد دارد در کنار فعالیت‌هایی فضایی مورد نظر، به راه‌اندازی آزمایشگاه فضایی، فضاپیمای سرنشین‌دار و پرتاب دو موشک نیز بپردازد.

معرفی فناوری های برتر سفر نمایشگاه CES 2016/بالگرد الکتریکی اختصاصی

یک شرکت چینی به نام Ehang نمونه اولیه یک بالگرد الکتریکی را رونمایی کرد که قادر است تا ارتفاع 3500 متری از زمین بلند شود و با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این بالگرد با هر بار شارژ قادر است 23 دقیقه در هوا پرواز کند.

رویای بازیابی راکت‌های فضایی به واقعیت تبدیل شد

شرکت خصوصی بلو اوریجین (Blue Origin) دست به کار بزرگی زد و با پرتاب و فرونشاندن موفقیت آمیز راکت فضایی خود برای همیشه تاریخ ساز شد. این شرکت حالا می‌تواند ادعا کند که ایده استفاده چندین و چند باره از راکتهای فضایی با هدف به حداقل رساندن هزینه پرتاب‌ها امکان‌پذیر است.

آغاز دوره تازه پرتاب محموله به مدار زمین از سال ۲۰۱۶

شرکت بلو اوریجین اعلام کرده که از سال آینده و با استفاده از کپسول فضایی خود موسوم به New Shepard محموله های فضایی را به مدار زمین منتقل خواهد کرد.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری