کاسینی شیرجه نهایی به سوی کیوان را شروع می‌کند

فضاپیمای بین‌المللی کاسینی از مسیر حرکت خود در مدار کیوان منحرف شده تا شیرجه نهایی به سوی این سیاره که باعث نابودی اش خواهد شد را شروع کند. این کاوشگر روز دوشنبه از ۱۲۰ هزار کیلومتری تایتان، قمر کیوان، رد شد که باعث تغییر مسیر آن به اندازه‌ای شد که آن را در مسیر برخورد با این سیاره قرار می‌دهد.

تصاویر برگزیده از خورشیدگرفتگی 2017 آمریکا: کسوف قرن

تقریبا یک قرن است (از ۱۹۱۸) که مردم آمریکا، از این سو تا آن سوی کشور شاهد خورشیدگرفتگی کامل نبوده‌اند. علاوه بر این این نخستین بار از زمان استقلال آمریکا در ۱۷۷۶ است که خورشیدگرفتگی کامل منحصرا خاک آمریکا را از نور خورشید محروم می‌کند.

نخستین نمایشگاه حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی، شهریور 96

شرکت جام جت پارس در نظر دارد در تاریخ 24 تا 26 شهریور ماه سال جاری، نمایشگاه حمل و نقل هوایی و تجهیزات فرودگاهی را در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به نمایش متخصصین و عموم بگذارد.

نمایشگاه آرمیا 2017 روسیه

آنچه که آرمیای امسال را قدری متفاوت می‌کند، تمرکز آرمیا 2017 روی سامانه‌های هوایی، هواپایه، جنگنده‌ها و پهپادها است. آرمیا امسال طوری روی سامانه‌های هوایی تمرکز کرده که گویی این نمایشگاه در پی گرفتن جایگاه ماکس است.

پاویون ملی محصولات دانش‌بنیان در نمایشگاه ماکس 2017 برگزار می‌شود

در نمايشگاه بين‌‌المللی هوافضای ماکس 2017 بیش از 15 شرکت دانش‌بنیان در پاویون ملی جمهوری اسلامی ایران حضور خواهند یافت. این پاویون با هدف حمایت از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین معرفی محصولات و خدمات دانش‌بنیان در جهت توسعه بازار و افزایش صادرات برپا می شود.

شعار هفته جهانی فضا ۲۰۱۷: کاوش جهان جدید در فضا

"کاوش جهان جدید در فضا" (Exploring New Worlds in Space) شعاری است که انجمن هفته جهانی فضا در سال 2017 برای این مراسم جهانی در نظر گرفته است.

سالن هوافضای پاریس، از مأموریت‌های فضایی مشترک گرفته تا تجربه‌ی راهپیمایی در فضا/رییس ناسا: تلاش می کنیم حدود دهه ۲۰۳۰ میلادی انسان را در نزدیکی مریخ مستقر کنیم

شاید رفتن به مریخ در ذهن هر کسی که اینجا در پاریس است نباشد اما هدف مشترک همه کسانی است که در بخش هوافضا کار می کنند. آژانس فضایی اروپا و ناسا، هر دو در سال ۲۰۲۰ مریخ نورد به فضا خواهند فرستاد. روبرت لایتفوت، رئیس ناسا می‌گوید که برای سفر به مریخ هم به مریخ‌نورد نیاز هست و هم به فضانورد.

بوئینگ به دنبال ساخت هواپیمای مسافربری هایپرسونیک (اَبَرصوت) است

شرکت بوئینگ به دنبال ساخت و عملیاتی‌کردن هواپیماهای مسافربری هایپرسونیک (اَبَرصوت) ظرف یک دهه آینده است. مدیرعامل بوئینگ اعلام کرده است که شرکتش باید مطمئن شود به اندازه کافی مسافر با توان خرید بلیط این هواپیماها و در نتیجه مقرون به صرفه‌ بودن فرآیند ساخت آن‌ها وجود دارد.

پرواز آزمایشی بالگرد خودکار ایرباس

بالگرد خودکار ساخت شرکت ایرباس نخستین پروازهای آزمایشی خود را از سر گذراند. سخه دموی سامانه خودکار VSR700 Optionally Piloted Vehicle (OPV) اخیرا آزمایش‌های پرواز خود را انجام داده و قرار است نخستین پرواز نمونه اولیه و کامل این فناوری سال آینده انجام شود.

تصاویری از پنجاه و دومین دوره نمایشگاه هوایی پاریس 2017

52-امین دوره نمایشگاه بین‌المللی هوایی پاریس که یک از بزرگترین رویداد هوافضا در جهان به شمار می‌رود، از 19 ژوئن با حضور امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه آغاز شده و تا ۲۵ ژوئن ادامه خواهد داشت. در این رویداد جذاب افزون بر دست‌اندرکاران عمده و کلیدی حوزه هوافضا، مسئولان آژانس فضایی اروپا و سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده، ناسا، هم حضور دارند.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری