اهمیت ماهواره «سنتینل 2» سازمان فضایی اروپا در رصد سیاره زمین

ماهواره های سنتینل در قالب طرح کوپرنیک و با همکاری آژانس فضایی اروپا و اتحادیۀ اروپا به فضا پرتاب شده و قرار است تا سال ۲۰۲۰ و با هزینه های بالغ بر هشت میلیارد یورو ادامه یابد. این ماهواره قرار است طی مدت ماموریت خود، تصاویری را از شرایط جوی اتمسفر زمین و تغییرات آب و هوایی این سیاره به زمین ارسال کند.

سفرهای شگفت‌انگیز فضاپیمای کاسینی-هویگنس به کیوان

ماموریت فضایی کاسینی-هویگنس در سال ۱۹۹۷ میلادی مشترکا توسط سازمان ملی هوانوردی و فضایی ایالات متحده آمریکا (ناسا)، آژانس فضایی اروپا و آژانس فضایی ایتالیا برای مطالعه سیاره «کیوان» آغاز شد. کاسینی-هویگنس شامل مدار گرد «کاسینی» و فرودگر «هویگنس» است.

با نزدیک شدن به ماموریت 20 ساله کاسینی؛ ناسا زندگی این فضاپیما را منتشر کرد

فاز نهایی ماموریت این فضاپیما از روز 26 آوریل (6 اردیبهشت) آغاز خواهد شد. ناسا عنوان این ماموریت را "پایان بزرگ (Grand Finale)" قرار داده است. ماموریت کاسینی با سقوط این فضاپیما به سطح زحل در 15 سپتامبر (24 شهریور) به پایان می‌رسد.

پیش‌بینی سه روند اصلی برای توسعه فناوری‌ نانو در بخش هوافضا

پیش‌بینی ‌شده است تا سال 2021 سه روند در حوزه فناوری‌ نانو در بخش هوافضا شکل گیرد که ظهور هواپیماهای بی‌نیاز از سوخت، استفاده از فناوری‌ نانو در سامانه‌های نبرد دریایی و توسعه نانوپوشش‌ها برای رادارگریز کردن هواپیما، تغییرات بنیادین این حوزه را رقم خواهد زد.

کارگاه‌های آموزشی شانزدهمین کنفرانس بین‌المللی انجمن هوافضای ایران، اسفند 1395

شانزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران، سوم تا پنجم اسفندماه 1395 توسط دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی در شهر تهران برگزار می شود. در ادامه عناوین کارگاه آموزشی این کنفرانس ارائه می‌گردد.

رونمایی از نمونه مفهومی خودرو پرنده ایرباس تا پایان 2017 (+تصاویر)

ایرباس را همه با هواپیماهای غول‌پیکرش می‌شناسند اما کمتر کسی می‌داند که این شرکت هواپیماسازی در حال کار روی یک خودرو پرنده خودران کوچک تک‌نفره است و پایان امسال میلادی از نمونه اولیه آن رونمایی خواهد کرد.

گزیده‌ای از مأموریت‌های فضایی در سال 2017

شرکت بوئینگ قصد دارد در برابر رقیب خود یعنی اسپیس‌ایکس قد علم کند. این شرکت سازنده هواپیما، این روزها روی فضاپیمای CST-۱۰۰ خود کار می‌کند تا اولین شرکت هواپیمایی خصوصی‌ای باشد که فضاپیمای خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌فرستد.

نمایشگاه هوافضای ماکس 2017 روسیه

نمایشگاه تخصصی هوافضای روسیه با عنوان سالن بین‌المللی هوانوردی و فضا (MAKS) یکی از معتبرترین نمایشگاه‌های هوافضا می‌باشد که هر دو سال یک بار در حومه مسکو در شهر ژوکوفسکی برگزار می‌گردد.

فضاپیمای کاسینی؛ گام‌های پایانی ماموریت 20 ساله

ماموریت 20 ساله فضاپیمای کاسینی با سقوط این فضاپیما به سطح سیاره زحل در ماه سپتامبر 2017 به پایان می‌رسد و تا قبل از آن باکیفیت‌ترین عکسها از حلقه‌های زحل را ارسال خواهد کرد. کاسینی در دوران ماموریت خود عکس‌های فوق‌العاده‌ای از زحل و حلقه‌های اطراف آن به زمین ارسال کرده است.

سومین کنفرانس ملی اویونیک، بهمن 95

سومین کنفرانس ملی اویونیک در تاریخ‌ 27 و 28 بهمن‌ماه 1395 در دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری برگزار می‌گردد. مهلت ارسال مقاله در این کنفرانس، 30 دی‌ماه سال جاری می‌باشد.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری