برگزاری نمایشگاه هوایی «ایلا برلین» در آوریل 2018

ایرشو ایلا برلین (ILA Berlin Air Show) یک نمایشگاه بزرگ تجاری در زمینه هوافضا و صنایع دفاعی به همراه یک ایرشو عمومی است. نمایشگاه هوایی ایلا برلین هر دو سال یک بار در برلین آلمان برگزار می شود. ایلا 2018 در آوریل 2018 (اردیبهشت 97) برگزار خواهد شد.

دومین پرتاب فالکون 9 در سال 2018 و یک فرود پیش‌بینی‌نشده (+تصاویر)

اسپیس‌ایکس برای دومین بار از آغاز سال 2018 موشک فالکون 9 را با موفقیت به فضا پرتاب کرد، اما با یک فرود غیرمنتظره همراه شد.

هفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران (خرداد 97)

هفدهمین کنفرانس بین المللی انجمن هوافضای ایران در تاریخ 29 تا 31 خرداد 97 برگزار می گردد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی کنفرانس به نشانی aero2018.ias.ir مراجعه نمایید.

استرالیایی‌ها موفق به ساخت نمونه اولیه خودرو پرنده الکتریکی شدند (+تصاویر)

این خودروی پرنده در واقع یک هواپیمای تیزرو است که قادر به حمل انسان نیز هست. این خودرو پرنده می‌تواند یک نفر را حمل کند و سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. موتور این هواپیما برقی و قدرت آن ۵۰ مگاوات است.

نمایشگاه هوایی سنگاپور (ایرشو سنگاپور 2018)

این نمایشگاه هوایی سنگاپور در رده بزرگترین ایرشوهای جهان از جمله ایرشوی لوبورژه پاریس در فرانسه و ایرشوی فارنبرو در انگلستان، ایرشو دبی در امارات متحده عربی, ایروشو ماکس در روسیه  قرار دارد.

ایلان ماسک خودروی جدید تسلا را توسط راکت «فالکون هوی» به مدار مریخ می‌فرستد

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس، با پیام توییتری اعلام کرده است موشک فالکون هوی را در ژانویه ۲۰۱۸ میلادی به مدار مریخ خواهد فرستاد. همچنین ماسک در توییتی دیگر عنوان کرده است محموله این موشک Roadster خودروی جدید تسلا خواهد بود.

نخستین ایرشوی هوافضایی ترکیه با نام «Eurasia2018» / برنامه‌ریزی ایران برای حضور در اوراسیا 2018

ترکیه اولین نمایشگاه هوافضا یا ایرشو بزرگ خود را با نام «Eurasia2018» سال آینده از 25 تا 29 آوریل (پنجم تا نهم اردیبهشت 97) برگزار خواهد کرد.

اسپیس‌ایکس دو گردشگر فضایی را سال آینده به ماه می‌برد

شرکت فناوری‌های اکتشافات فضایی «اسپیس‌ایکس» اعلام کرده ‌است در سال ۲۰۱۸ دو مشتری خصوصی را برای گردشگری به اطراف ماه می‌برد. ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس‌ایکس، می‌گوید: «این موضوع به‌ طور خارق‌العاده‌ای هیجان‌آور است».

به‌کارگیری فناوری چاپ سه‌بعدی در ساخت فضاپیماهای تازه‌ی بویینگ

کپسول فضایی «استارلاینر» بوئینگ، یکی از دو پروژه‌ای‌ است که به‌ احتمال زیاد بالاخره ناسا را از نیاز به فضاپیمای روسی سایوز برای اعزام فضانورد بی‌نیاز می‌کند. این کپسول که پس از بارها تعویق در زمان آزمایش، قرار است در ژوئیه 2018 به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کند، حاوی 600 قطعه است که با استفاده از نوعی پلاستیک تازه اختراع و پرینتر سه‌بعدی ساخته شده‌اند.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری