۲۰۲۰ سالی بسیار پرکار برای بخش فضایی چین

بخش فعالیت‌های فضایی چین، سال ۲۰۲۰ را به عنوان سوپر ۲۰۲۰ نامیده‌اند زیرا برای نخستین‌بار قرار است تعداد پرتاب‌های فضایی این کشور از مرز ۴۰ پرتاب عبور کند و به نقل از برخی منابع، تا ۵۰ پرتاب برسد.

۹ نامزد نهایی نام‌گذاری کاوشگر مریخ «مارس ۲۰۲۰» (+نام‌های برگزیده)

ناسا برای انتخاب نام کاوشگر مریخی «مارس ۲۰۲۰» در سه رده سنی مختلف رقابتی برگزار کرد تا دانش‌آموزان نامی برای این مریخ‌نورد برگزینند.

‌‌هواپیماهای توربوپراپ بومی چین در انتظار عضو جدید

سومین عضو خانواده‌ی هواپیماهای توربوپراپ سری MA60، به نام پروژه‌ی هواپیمای MA700، اکنون مراحل نهایی تجمیع را می‌گذراند و قرار است تا نیمه‌ی سال 2020 رونمایی و نخستین پرواز آن انجام شود.

تصاویر رونمایی از تاکسی هوایی «هیوندای» و «اوبر» در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۰

دو شرکت "هیوندای" و "اوبر" در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۰، از تاکسی پرنده‌ای که محصول همکاری آنها است، رونمایی کردند.

پهپاد PowerEgg X؛ دوربین هوشمند قابل پرواز و ضد آب (+تصاویر)

مهمترین ویژگی این پهپاد قابلیت تصویربرداری هوایی است، اما شرکت سازنده، این ابزار را به عنوان یک دوربین هوشمند قابل حمل معرفی می‌کند که به طور مستمر از موضوع موردنظر تصویربرداری می‌کند.

‌‌تین‌فو، شاهکاری دیگر در ساخت فرودگاه‌های بزرگ در چین

طراحی این فرودگاه نیز به طور مشترک توسط یک موسسه‌ی تحقیقات علمی چینی و یک شرکت ابنیه‌ی فرانسوی انجام شده و به شکل ۴ مرغ افسانه‌ای به نام خدای خورشید طراحی شده است.

خودروی پرنده «هیوندای» در نمایشگاه ۲۰۲۰ CES رونمایی می‌شود

این شرکت در ماه سپتامبر به طور رسمی بخش "حمل و نقل هوایی شهری" را تاسیس کرد و یکی از مهندسان سابق ناسا را ​​برای سرپرستی این بخش جدید استخدام کرد.

نگاهی به برنامه‌های فضایی چین در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد پیشرفت‌هایی مستمر در فناوری فضایی چین بودیم. انتظار می‌رود که در سال ۲۰۲۰ میلادی فناوری‌ها و پیشرفت‌های فضایی چینی‌ها همچون امسال تداوم داشته باشد.

«رولز رویس» از هواپیمای الکتریکی خود رونمایی کرد (+عکس)

«رولز رویس» امیدوار است که این هواپیما بتواند پس از پشت سر گذاشتن پرواز آزمایشی در سال ۲۰۲۰ به سریعترین هواپیمای تمام الکتریکی جهان تبدیل شود.

نقش کلیدی صنعت و دانش هوافضا در طراحی جهان آینده

در آستانه ورود به سال ۲۰۲۰ میلادی یادآوری این نکته خالی از لطف نیست که وارد دهه جذابی در دنیای هوانوردی و هوافضا خواهیم شد.

تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری