با این تاکسی هوایی زودتر به مقصد می‌رسید

این تاکسی پرنده که لیلیوم جت (Lilium Jet) نام دارد در آلمان آزمایش مانورهای هوایی مربوط به انتقال وضعیت از شناور به پرواز مستقیم را انجام داده است. علاوه براین شرکت سازنده فاش کرده است که مشغول کار برای ساخت نسخه پنج نفره این هواپیما است.

تاریخ ویرایش: 4 اردیبهشت ماه 1396

یک تاکسی هوایی با قابلیت پرواز به دو حالت عمودی و افقی نخستین آزمایش‌های خود را در آلمان انجام داده است. این وسیله نقلیه تمام الکتریکی است و سفر با آن پنج برابر سریع‌تر از خودرو است.

به گزارش آنا از مهر، تاکسی‌هایی هوایی که می‌توان با تلفن‌های هوشمند آن را سفارش داد، یک گام به واقعیت نزدیک‌تر شده‌اند. در همین راستا یک هواپیمای الکتریکی دونفره با قابلیت بلند شدن و فرود عمودی مراحل پرواز‌های آزمایشی خود در آلمان را تکمیل کرده است.

تاکسی پرنده لیلیوم جت (Lilium Jet)

این هواپیما که لیلیوم جت (Lilium Jet) نام دارد در آلمان آزمایش مانورهای هوایی مربوط به انتقال وضعیت از شناور به پرواز مستقیم را انجام داده است. علاوه براین شرکت سازنده فاش کرده است که مشغول کار برای ساخت نسخه پنج نفره این هواپیما است. این شرکت قصد دارد از نمونه بزرگ‌تر Lilium Jet درخدمات «اشتراک هواپیما» استفاده کند.

تاکسی پرنده لیلیوم جت (Lilium Jet)

این هواپیما قابلیت بلند شدن از زمین در دو حالت عمودی (مانند بالگرد) و هواپیمای معمولی را دارد و می‌تواند مسافت حدود ۲۰۰ مایل را با حداکثر سرعت ۱۸۰ مایل برساعت طی کند.

از سوی دیگر طراحی موتور Lilium Jet کاملا الکتریکی است بنابراین در مقایسه با هواپیماهای معمولی در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند. به گفته این شرکت هم اکنون Lilium Jet تنها هواپیمای الکتریک دنیا است که قابلیت پرواز در دو حالت عمودی و افقی را دارد. این هواپیما ۳۶ موتور جت دارد که روی بال‌های آن نصب شده‌اند.

تاکسی پرنده لیلیوم جت (Lilium Jet)

تاکسی پرنده لیلیوم جت (Lilium Jet)

با توجه به کارآمدی و ملزومات کم ساخت این هواپیما، هزینه پرواز با آن با کرایه تاکسی‌های معمولی تقریبا یکسان خواهد بود. در کنار آن سفر با چنین هواپیمایی پنج برابر سریع‌تر از خودرو است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید