هر کیلومتر 1.5 دلار؛ حداکثر کرایه سفر با تاکسی هوایی ایرباس

شرکت فرانسوی ایرباس که در زمینه تولید هواپیما و دیگر محصولات در حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کند قصد دارد پروژه خودروهای پرنده خودران خود را که "واهانا" (Vahana) نام دارد تا سال 2020 راه‌اندازی کند.

تاریخ ویرایش: 31 اردیبهشت ماه 1396

خودروهای پرنده خودران ایرباس با توجه به هزینه نگهداری کمترشان قیمت بسیار جذابی برای مسافرت خواهند داشت؛ قیمتی برابر با تاکسی‌های معمولی.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، شرکت فرانسوی ایرباس که در زمینه تولید هواپیما و دیگر محصولات در حمل و نقل هوایی فعالیت می‌کند قصد دارد پروژه خودروهای پرنده خودران خود را که "واهانا" (Vahana) نام دارد تا سال 2020 راه‌اندازی کند.

هر کیلومتر 1.5 دلار؛ حداکثر کرایه سفر با تاکسی هوایی ایرباس

نکته جالب در رابطه با قیمت سفر با این خودروهای پرنده این است که مسافرت با آنها برای هر کیلومتر بین 93 سنت تا 1.5 دلار هزینه خواهد داشت.

"زاک لاورینگ"(Zach Lovering) مسئول این پروژه در ایرباس گفت: این قیمت پایین برای ما امکان‌پذیر خواهد بود زیرا خودروهای خودران پرنده هزینه نگهداری کمتری نسبت‌ به خودروهای معمولی دارند.

سال گذشته بود که ایرباس برنامه خود را برای تولید تاکسی پرنده اعلام کرد و در اوایل ماه ژانویه بود که این شرکت اعلام کرد که تا پایان سال جاری میلادی نمونه‌های اولیه از این محصولات را رونمایی و تست خواهد کرد.

درخواست سفر با این وسایل نیز با استقاده از یک اپلیکیشن خواهد بود که نزدیک‌ترین تاکسی را به مسافر متصل می‌کند.

هر کیلومتر 1.5 دلار؛ حداکثر کرایه سفر با تاکسی هوایی ایرباس

این تاکسی‌ها می‌توانند با یک بار شارژ مسافتی در حدود 100 کیلومتر را بپیمایند اما ایرباس قصد دارد باتری‌های اضافه‌ای در این تاکسی‌ها تعبیه کند تا مدت زمان عملکرد آنها افزایش یابد.

لاورینگ افزود: علاوه بر اینکه این خودروها راننده‌ای ندارند که نیاز به دریافت حقوق باشد، سیستم پیشران این تاکسی‌ها که الکتریکی است هزینه پایینی دارد.

ایرباس علاوه بر پروژه واهانا بر روی پروژه دیگری نیز کار می‌کند که چند مسافر را با استفاده از تاکسی‌های پرنده خودران جابجا می‌کنند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید