تحليل کمانش نوار محدود صفحات و سازه هاي صفحه اي ساخته شده از مواد مرکب لايه اي

نگارش: سيد حسن عصايي
استاد راهنما: دکتر حميدرضا اويسي
سال: 1380

تاریخ ویرایش: 5 بهمن ماه 1388

چكيده:

در پايان‌نامه حاضر يك روش نيمه تحليلي به نام روش نوار محدود جهت تحليل خطي كمانش سازه‏هاي جدار نازك تهيه شده از مواد مركب لايه‏اي مورد بررسي قرار گرفته است. روش نوار محدود در حقيقت يكي از شاخه‏هاي روش اجزاء محدود است كه در آن از يك المان خاص به نام نوار استفاده ميشود. مهمترين ايده روش نوار محدود اين است كه بتوان سازه را به يك سري نوارها در جهت طولي تقسيم كرد يا به عبارت ديگر مقطع سازه در امتداد ثابت باشد.
در المان نوار تغييرات توابع جابجايي در جهت طولي را با توابع هارمونيك و در جهت عرضي با توابع چند جمله‏اي تخمين مي‏زنند. بر اساس توابع جابجايي مورد نظر ماتريس‏هاي سختي الاستيك و سختي هندسي نوار بدست مي‏آيند. با روي همگذاري ماتريس‏هاي سختي نواري ماتريس‏هاي سختي كلي به دست مي‏آيند. در نهايت با حل يك مساله مقادير ويژه تعميم يافته و مساله كمانش قابل تحليل و بررسي است.
يك كد عددي بر مبناي زبان برنامه نويسي فرترن توسط نگارنده مقاله حاضر تهيه شده است. نتايج عددي اين كد با نتايج به دست آمده از نرم افزار عددي NISA II و نتايج ارائه شده در گزارش NASA و همچنين نتايج ارائه شده در مقالات معتبر مورد مقايسه قرار گرفته است. در نهايت با انجام مطالعه پارامترهاي رفتار كمانشي يك سري سازه‏هاي جدار نازك كامپوزيتي مورد بررسي قرار گرفته است.
نتايج ارائه شده در اين پايان نامه نشان دهند ه اين امر هستند كه روش نوار محدود يك ابزار بسيار مناسب در تحليل كمانش سازه‏هاي جدار نازك كامپوزيتي مي‏باشد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
واژه‌های کلیدی : پایان‌نامه ارشد