ساخت سازه‌های فضایی در مدار زمین با روبات عنکبوتی

پژوهشگران به دنبال طراحی و ارسال روبات‌های شبه‌عنکبوتی برای ساخت سازه‌های فضایی غول‌پیکر در مدار زمین هستند.
به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، محققان شرکت Tethers Unlimited در حال طراحی سیستمی موسوم به SpiderFab هستند که از ربات‌های شبه‌عنکبوتی برای ساخت و مونتاژ سازه‌های غول‌پیکر در مدار زمین و فراتر از آن در هر نقطه‌ای از منظومه شمسی استفاده می‌کند.

تاریخ ویرایش: 19 فروردین ماه 1394

پژوهشگران به دنبال طراحی و ارسال ربات‌های شبه‌عنکبوتی برای ساخت سازه‌های فضایی غول‌پیکر در مدار زمین هستند.

به گزارش ایسنا، منطقه خراسان، محققان شرکت Tethers Unlimited در حال طراحی سیستمی موسوم به SpiderFab هستند که از ربات‌های شبه‌عنکبوتی برای ساخت و مونتاژ سازه‌های غول‌پیکر در مدار زمین و فراتر از آن در هر نقطه‌ای از منظومه شمسی استفاده می‌کند..

عملکرد ربات‌ شبه‌عنکبوتی در فضا برای ساخت سازه های فضایی مانند تار تنیدن عنکبوت بر روی زمین است.

ساخت سازه‌های فضایی در مدار زمین با روبات عنکبوتی


با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور ارسال محموله به فضا، به کمک این سیستم می‌توان بخش‌های مختلف فضاپیما یا تجهیزات مورد نیاز در فضا را در بسته‌های کوچک به فضا ارسال کرد؛ سپس توسط دستورالعمل‌های ساخت و مونتاژ را برای ربات‌عنکبوتی ارسال کرد.

به گفته محققان، تا یک دهه آینده امکان ساخت سازه‌های غول‌پیکر از جمله آنتن‌های رادیویی، آرایه‌های خورشیدی و حتی فضاپیما برای سفر به مریخ با استفاده از ربات‌های عنکبوتی فراهم می‌شود.

دکتر «رابرت هویت» مدیرعامل این شرکت تأکید کرد: ساخت این سامانه هوشمند و پیچیده در جهت آماده‌سازی و گسترش فعالیت‌های انسان در مدار زمین و فراتر از آن است..

طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که تا سال 2020، پروژه سیستم SpiderFab وارد فاز اجرایی شده و پس از ارسال نخستین نمونه ربات عنکبوتی به فضا، اولین نیروگاه عظیم خورشیدی با ظرفیت بیش از 100 کیلووات توسط این سیستم مونتاژ و ساخته شود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید