شرکت آمازون مجوزهای کافی برای آزمودن سرویس تحویل کالا با کمک پهپاد را در ایالات متحده به دست آورده‌است.

براساس گزارش گيزمگ، شركت آمازون اين مجوز را از ماه گذشته به دست آورد،‌مجوزي كه به اين شركت اجازه مي‌داد كالاهاي سفارش داده شده توسط مشتريانش را در كمتر از 30 دقيقه به مقصد مورد نظر حمل كند. اما آمازون پس از دريافت مجوز‌هاي لازم دريافت پهپادي كه قصد داشت از آن استفاده كند، قديمي شده و با ارائه مدلي جديد‌تر از پهپاد‌ها براي استفاده از اين سيستم، اكنون براي دومين بار مجوز سازمان هوانوردي آمريكا را براي تست اين خدمات به دست آورده‌است.

 آمازون سرویس تحویل کالا با پهپاد را می‌آزماید

آمازون اولين بار در ماه جولاي سال گذشته تلاش كرد تا توجه مسئولان هوانوردي آمريكا را براي دريافت مجوز آزمايش پهپاد‌ها به خود جلب كند. اما سازمان هوانوردي آمريكا به سختي با اين موضوع موافقت مي‌كرد و در نهايت گواهينامه صلاحيت آزمايشي براي آنها در مارچ 2015 صادر شد.


اما آمازون كه قصد داشت از مدلي جديد‌تر از پهپاد‌ها براي اين سرويس خود بهره‌ببرد، آنها را در منطقه‌اي محرمانه در كانادا، نزديك به مرز آمريكا مورد آزمايش قرار داد و در نهايت مجوزي جديد را براي به پرواز درآوردن پهپاد‌هاي پيشرفته‌ترش در آسمان آمريكا به دست آورد.

براساس اين مجوز جديد، پهپاد‌هاي آمازون علاوه بر اينكه بايد تعداد زيادي مقررات و شرايط را رعايت كنند، نمي‌توانند در ارتفاعي بيشتر از 122 متر و با سرعتي بيشتر از 161 كيلومتر بر ساعت پرواز كنند و بايد در معرض ديد خلبان‌ها قرار داشته باشند. اين مقررات با دستورالعمل‌هاي پرواز پهپاد‌هاي تجاري كه سازمان هوانوردي آمريكا در ابتداي سال جاري وضع كرده‌است، همخواني دارند.

بااين‌همه آمازون هنوز راه درازي را تا محقق شدن برنامه‌اش براي حمل كالاهاي تجاري به كمك كوادكوپترها و پهپاد‌ها در پيش دارد، زيرا بايد به سازمان هوانوردي آمريكا ثابت كند اين سيستم حمل و نقل از ايمني كافي برخوردار است.

درحال حاضر آمازون قصد دارد آزمايش پهپاد‌هاي خود را در ارتفاعي بيشتر از 61 متر و كمتر از 152 متر، در مسافت‌هاي 16 كيلومتري با سرعت 80.5 كيلومتر بر ساعت آغاز كند درحالي كه وزن بسته‌هاي نبايد بيشتر از 25 كيلوگرم باشند.

منبع: همشهری‌ آنلاین

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
واژه‌های کلیدی : هوافضا پهپاد کالا آمازون